رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزیر بهداشت در جلسه‌ای که مهمان کمیسیون بهداشت بود اعلام کرد تعرفه ۲۵۰ خدمت پرستاری در بخش خصوصی ابلاغ شده است.

وزیر بهداشت برای اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به مجلس توضیح داد

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزیر بهداشت در جلسه‌ای که مهمان کمیسیون بهداشت بود اعلام کرد تعرفه ۲۵۰ خدمت پرستاری در بخش خصوصی ابلاغ شده است.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با فارس افزود: هفته گذشته وزیر بهداشت برای توضیح درباره اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مهمان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بود و در این جلسه که مسئولان سازمان نظام پرستاری هم بودند، اعلام کرد که تعرفه ۲۵۰ خدمت پرستاری را برای بخش خصوصی ابلاغ کرده است. این سخنی بود که وزیر بهداشت اعلام کرد که باید چک کنیم.

وی گفت: در مورد اجرای تعرفه‌های پرستاری در بخش دولتی نیز همان طور که وزیر بهداشت اعلام کرد، باید ابتدا در شورای عالی بیمه مصوب شود چون تصمیم گیری نهایی در این مورد این شوراست و بعد هم باید برود در دولت مصوب شود البته ما هم از وزیر بهداشت خواهش کردیم که زودتر تکلیف این قانون را روشن کنند و پیشنهادشان را برای بخش دولتی به شورای عالی بیمه ببرند.


رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: بالاخره ممکن است ۲ هزار خدمت برای تعرفه گذاری مطرح باشد اما اینکه چه تعداد آنها باید تعرفه‌گذاری شود و چقدر آن معقول است بستگی به نظر وزارت بهداشت دارد باید ببرند در دولت و تکلیف را روشن کنند.


وی ادامه داد:‌ ابلاغ تعرفه های پرستاری برای بخش خصوصی شاید نیازی به تصویب شورای عالی بیمه  نداشته باشد ولی برای بخش دولتی ضرورت دارد چون بیمه‌ها باید پول آن را پرداخت کنند به همین علت وزیر بهداشت به کمیسیون بهداشت گزارش داد که تعرفه ۲۵۰ خدمت را برای بخش خصوصی ابلاغ کرده است.


شهریاری گفت: در این مورد که گفته می‌شود برای اجرای این تعرفه‌ها در بخش دولتی مجلس باید بودجه تصویب کند باید گفت که مجلس نمی‌تواند بودجه بدهد و نمی‌توانیم در مجلس طرحی را تصویب کنیم که برای دولت بار مالی دارد.


وی افزود: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مصوب مجلس هفتم است و دولت باید آن را اجرا کند و برای اجرای آن باید بودجه مورد نیاز در لایحه بودجه سنواتی به مجلس بیاورد اما تا حالا دولت برای تأمین بار مالی این قانون پیشنهادی به مجلس نیاورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha