رئیس سازمان غذا دارو با اشاره به افتتاح نخستین خط تولید لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک ایران، گفت: تولید محصولات سلامت‌محور در کشور می‌تواند سهم قاچاق را کم‌تر و تولید ثروت را بیشتر کند.

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا دارو با اشاره به افتتاح نخستین خط تولید لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک ایران، گفت: تولید محصولات سلامت‌محور در کشور می‌تواند سهم قاچاق را کم‌تر و تولید ثروت را بیشتر کند. 

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، نخستین خط تولید لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک ایران با حضور رئیس سازمان غذا دارو در شرکت بهداشتی دکتر عبیدی افتتاح شد.
رسول دیناروند رئیس سازمان غذا دارو در حاشیه افتتاح نخستین خط تولید لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک ایران با توضیح تولید اینگونه لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک در کشور عنوان کرد: محصولات ارگانیک در دنیا روز به روز مورد توجه قرار می‌گیرد و بیشترین استفاده از اینگونه محصولات نیز در حوزه کشاورزی است ولی خوشبختانه ما امروز شاهد تولید نخستین محصول آرایشی و بهداشتی تولید داخل در کشورمان هستیم.
وی با اشاره به این‌که انواع واردات لوازم آرایشی بهداشتی ارگانیک در کشور وجود دارد ولی بسیار گران است، بیان داشت: متأسفانه قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به ایران بسیار زیاد است و ما هر چه بتوانیم در حوزه تولید اینگونه لوازم در کشورمان سرمایه‌گذاری کنیم و برندهای معتبر ملی ایجاد کنیم قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران نیز کم‌تر می‌شود.
رئیس سازمان غذا در توضیح بیشتر درباره مواد اولیه محصول جدید آرایشی بهداشتی ارگانیک شرکت بهداشتی دکتر عبیدی که برای نخستین بار در ایران تولید می‌شود، گفت: این محصول یک نوع کرم صورت است که تمام فرمولاسیون آن در ایران و به صورت گیاهی صورت پذیرفته است.
دیناروند ادامه داد: در بین تولیدات سلامت‌محور لوازم آرایشی بهداشتی بیشترین قاچاق را در کشور دارد و متاسفانه قاچاق همیشه باعث ضرر به تولید و اشتغال می‌شود و از طرفی دیگر تبلیغات اینگونه لوازم آرایشی بهداشتی در شبکه‌های ماهواره‌ای دامنه این مشکل را افزایش می‌دهد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بر اساس محورهای اقتصاد مقاومتی با تولید اینگونه فرآورده‌ها در داخل کشور هم سهم قاچاق را در ایران کم کنیم و هم برای ایران تولید ثروت صورت پذیرد. بنابراین تولید کالاهای سلامت محور در این حوزه نقش مؤثری می‌تواند ایفا کند زیرا متأسفانه کالاهای قاچاق در ایران سالانه رقمی بالغ بر 20 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.
در مراسم افتتاح نخستین خط تولید لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک کشور نیز علی نقیب رئیس شرکت بهداشتی دکتر عبیدی در توضیح این محصول جدید خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در ایران کرم صورت به شکل مواد اولیه ارگانیک تولید شده است که ظرفیت تولید این نوع کرم به مقدار 3 هزار عدد در ماه در این شرکت وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha