دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 147488

مطالعه محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان می دهد که بی خوابی مانع از تصمیم گیری در شرایط بحران می شود و توانایی تطابق بدن با حوادث غیر منتظره را دشوار می سازد.

سلامت نیوز: مطالعه محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان می دهد که بی خوابی مانع از تصمیم گیری در شرایط بحران می شود و توانایی تطابق بدن با حوادث غیر منتظره را دشوار می سازد.

به گزارش به نقل از  ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس دیلی،این مطالعه برای اولین بار اثر بی خوابی را بر جنبه های حیاتی تصمیم گیری بررسی کرده است.

نتایج این مطالعه درک جدیدی از این موضوع ارائه می دهد که چگونه دوره های طولانی بی خوابی می تواند پزشکان، پرسنل نظامی و افراد دیگر را که در یک وضعیت بحرانی قرار دارند به اتخاذ تصمیم گیری های مصیبت بار هدایت کند.

این مطالعه نشان می دهد که بی خوابی سبب اتخاذ تصمیم گیری های اشتباه در موقعیت های حساس زندگی می شود بطوریکه نتایج آن در طول زمان مشخص می شود.

این مطالعه نشان می دهد زمانی که فردی بی خواب است مغز وی نمی تواند بازخوردهای ناشی از اقدامات وی را بسنجد و شرایط را تغییر دهد.

نتایج این مطالعه هشدار می دهد که قرار دادن افراد بی خواب در محیط های حساس، یک کار ذاتا خطرناک است و پیامدهای پزشکی، حقوقی و مالی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha