دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 147489

بیست و دومین کنگره بیماری های مغز و اعصاب ایران از فردا 22تا 25 اردیبهشت ماه با حضور 14 سخنران خارجی از کشورهای اتریش، آلمان، آمریکا، کانادا، ایتالیا و کویت در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

سلامت نیوز: بیست و دومین کنگره بیماری های مغز و اعصاب ایران از فردا 22تا 25 اردیبهشت ماه با حضور 14 سخنران خارجی از کشورهای اتریش، آلمان، آمریکا، کانادا، ایتالیا و کویت در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر سید مسعود نبوی دبیر بیست و دومین کنگره بیماری های مغزواعصاب ایران افزود: ارائه دوره های آموزشی برای متخصصان مغزو اعصاب و همچنین ارائه دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی در حیطه علوم اعصاب را دو رویکرد اصلی برگزاری کنگره است .

وی ادامه داد: هشت کارگاه آموزشی با موضوعات ام اس، صرع، بیماری های عصبی-عضلانی، اختلالات حرکتی، سردرد، دمانس، نوروفیزیولوژی و سونولوژی برای کنگره تدارک دیده شده است.

نبوی اضافه کرد:دو کارگاه عملی با موضوعات نوروسونولوژی و چگونگی بررسی عروق مغز و دیگری تزریق دارو برای کاهش سفتی عروق و ماهیچه ها در بیمارانی که سکته کرده اند و کارگاه تزریق سفتی عضلات و ماهیچه ها نیز در این کنگره برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سه پنل تحت عنوان ملاقات با زبدگان برای این کنگره برنامه ریزی شده است گفت: بررسی مسائل قانونی و اخلاقی بیماری های مغز و اعصاب، بیماری میاستنی گراو و بیماری های عروقی مغز موضوعات مورد بررسی در پنل ها هستند.

نبوی گفت :حدود صد مقاله به دفتر دبیرخانه کنگره ارسال شده است که 10 تا 15 مقاله برای سخنرانی انتخاب و بقیه به صورت پوستر ارائه می شوند.

دبیر بیست و دومین کنگره بیماری های مغزواعصاب ایران به طراحی مسابقه ای برای رزیدنت های نورولوژی نیز اشاره کرد و گفت: موضوع سوالات مسابقه فرهنگی، علمی و اجتماعی است و به برگزیدگان جوایزی اهدا می شود.

وی اظهار کرد: این کنگره به صورت اصلی و سالانه انجمن متخصصان مغزواعصاب با همکاری جامعه نورولوژی کشور که در دانشگاه های علوم پزشکی مختلف حضور فعال دارند برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha