دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 147503

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه بیش از 20 میلیارد دلار کسب و کار قاچاق در حوزه سلامت در کشور وجود دارد که این امر لطمه های زیادی به این حوزه وارد کرده است.

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه بیش از 20 میلیارد دلار کسب و کار قاچاق در حوزه سلامت در کشور وجود دارد که این امر لطمه های زیادی به این حوزه وارد کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، رسول دیناروند روز دوشنبه طی سخنانی در مراسم افتتاح نخستین دپارتمان تخصصی تولید محصولات بهداشتی ، آرایشی ارگانیک با بالاترین استاندارد جهانی افزود: تولید در حوزه سلامت، عمده ترین ضربه را از ورود محصولات قاچاق می بیند و بعد از آن اشتغال در این حوزه ، کاهش یافته یا از بین می رود و همین امر موجب نگرانی های ما در حوزه سلامت شده است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه قاچاق در حوزه محصولات بهداشتی و آرایشی زیاد است و می توان ادعا کرد که بیشترین قاچاق در این حوزه وجود دارد هرچند در حوزه دارو ، تجهیزات پزشکی و فراورده های غذایی ، پدیده قاچاق دیده می شود.
وی با بیان اینکه نظارتی بر کیفیت و ایمنی محصولات قاچاق وجود ندارد، گفت: این فرآورده ها در بازار سیاه، تولید ، حمل و نقل و نگهداری و در شبکه های ماهواره نیز با عناوین مختلف تبلیغ می شوند که این همین امر آسیب جدی به اقتصاد کشور و سلامت مردم وارد می کند.
رییس سازمان غذا و دارو گفت: بخش خصوصی هر چه بیشتر در این حوزه ، سرمایه گذاری کند ، وزارت بهداشت نیز از تولیدکنندگان حمایت می کند.
دیناروند افزود: با توجه به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت که سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب ، ابلاغ شد ، با برنامه ریزی های انجام شده در حال عملیاتی کردن آن هستیم تا بتوانیم سهم قاچاق را در این حوزه کم و اشتغال را توسعه و تولید داخل را نیز افزایش دهیم.
وی ادامه داد: فراورده های بهداشتی و آرایشی می توانند سهم بالایی در اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت داشته باشند.
وی در خصوص حمایت از محصولات ارگانیک گفت: وزارت بهداشت از این محصولات، حمایت معنوی می کند چراکه ما یک دستگاه نظارتی محسوب می شویم.
رییس سازمان غذا و دارو گفت: از نظر ما محصولات ارگانیک ، کیفیت برتری دارند و سلامت آنها نیز تائید شده است و تولیدکنندگان این محصولات نیز باید با صرفه جویی در هزینه ها و قیمت مناسب این محصولات را در دسترس مردم قرار دهند.
دیناروند با بیان اینکه دپارتمان تخصصی تولید محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک ، نخستین مرکزی است که در حوزه این محصولات از سازمان غذا و دارو، برچسب ارگانیک دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha