دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 147505

سازمان پزشکان بدون مرز به رغم گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت مبنی بر ریشه کنی بیماری مهلک ابولا در لیبریا هشدار داد:احتمال شیوع این بیماری در لیبریا تا زمانیکه در کشورهای همسایه این کشور (گینه و سیرالئون) ریشه کن نشود، همچنان وجود دارد به همین دلیل اعضای این سازمان هنوز در آماده باش به سر می برند.

سلامت نیوز: سازمان پزشکان بدون مرز به رغم گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت مبنی بر ریشه کنی بیماری مهلک ابولا در لیبریا هشدار داد:احتمال شیوع این بیماری در لیبریا تا زمانیکه در کشورهای همسایه این کشور (گینه و سیرالئون) ریشه کن نشود، همچنان وجود دارد به همین دلیل اعضای این سازمان هنوز در آماده باش به سر می برند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس دیلی، سازمان جهانی بهداشت روز شنبه پس از 42 روز که هیچ مورد جدید ابتلا به ابولا در لیبریا اعلام نشد، این کشور را فاقد این بیماری اعلام کرد.
42 روز دو برابر مدت زمانی است که ویروس ابولا دوره کمون خود را سپری می کند.
سازمان جهانی بهداشت در بیانیه خود دراین زمینه اعلام کرد: قطع انتقال ابولا برای کشوری که بیشترین شمار مرگ و میر را در بزرگترین ، طولانی ترین و پیچیده ترین شیوع ابولا از زمان آغاز اولین شیوع این بیماری در سال 1976 داشت، یک دستاورد تاریخی بزرگ به شمار می رود.
آخرین بیمار مبتلا به ابولا در روز 27 مارس در لیبریا درگذشت.
حدود 11 هزار و 20 نفر در جریان شیوع ابولا که در دسامبر 2013 در گینه آغاز شد، جان خود را از دست دادند.
همچنین بیش از 26 هزار نفر آلوده شدند و موارد جدید ابتلا نیز برای اولین بار در اروپا و آمریکا ثبت شد.
این بیماری در آفریقای غربی به ویژه در لیبریا، سیرالئون و گینه متمرکز شده است.
براساس این گزارش در لیبریا چهار هزار و 716 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند و 10 هزار و 564 نفر آلوده شدند.
درحالیکه شمار موارد آلوده به این بیماری کمتر از کشور همسایه سیرالئون است اما در لیبریا شمار بیشتری از بیماران بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.
18 مورد جدید تا 3 مه در گینه و سیرالئون ثبت شده است.
سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که لیبریا به دلیل برخورداری از مرزهای نفوذپذیر نسبت به این ویروس آسیب پذیر است.
سازمان پزشکان بدون مرز به عنوان سازمان پزشکی بشردوستانه هشدار داده است که شیوع ابولا در لیبریا تا زمانیکه این بیماری در تمام کشورهای همسایه این کشور شامل گینه و سیرالئون که به شدت تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته اند ریشه کن نشود، به پایان نمی رسد.
ماریاترزا کاکیاپوتی رییس سازمان پزشکان بدون مرز در لیبریا در بیانیه ای اعلام کرد: برای لیبریا ثبت 42 روز بدون موارد ابتلا به ابولا یک نقطه عطف واقعی است اما این خطر تا زمانیکه هر سه کشور همسایه 42 روز فاقد ابولا اعلام نکنند همچنان وجود دارد.
ویروس ابولا از طریق تماس مستقیم با خون و یا سایر مایعات بدن شخص آلوده منتقل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha