باراك اوباما رئیس جمهور آمریكا ممنوعیت تخصیص بودجه فدرال برای برنامه‌های طرح ریزی خانواده و پیشرفت یا جمع آوری اطلاعات در مورد سقط جنین را برداشت.

آمریكا یكی از بزرگترین حامیان برنامه‌های طرح ریزی خانواده در جهان است اما جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریكا اختصاص بودجه فدرال به خدمات سقط جنین را ممنوع كرده بود.
این اقدام اوباما باعث اعتراض گروه‌های مخالف سقط جنین در آمریكا شده است اما با استقبال برخی دیگر از سازمانهای آمریكایی نیز روبرو شده است.
یكی از مقامات كاخ سفید در این باره اعلام كرد كه اوباما بدون اینكه خواستار پوشش خبری رسانه ها شود اواخر روز جمعه دستور اجرایی این اقدام را امضاء كرده است.
بحث خدمات سقط جنین در آمریكا هنوز هم بحثی جنجالی است كه گروه‌های حامی حیات و گروههای حامی حق انتخاب را در برابر یكدیگر قرار داده است.

به گزارش فارس، گروههای مخالف سقط جنین در این باره به سرعت واكنش نشان داده اند. داگلاس جانسون یكی از حقوقدانان كمیته حق ملی حیات به بی بی سی گفت:"رئیس جمهور اوباما مدتی پیش به مردم آمریكا گفت كه از سیاستهای كاهش سقط جنین حمایت خواهد كرد اما امروز به طور مؤثری با تأمین مالی گروههای كه حامی این كار هستند و آن را روشی برای كنترل جمعیت می دانند انجام بیشتر سقط جنین را تضمین كرده است."
تصمیم دیوان عالی آمریكا در سال 1973 موجب قانونی شدن سقط جنین در این كشور شد.
نظر سنجی سال گذشته مؤسسه گالوپ نشان داد كه 54 درصد آمریكایی‌ها بر این باورند كه سقط جنین باید در این كشور تحت شرایط خاصی اجرا شود و 28 درصد قانونی بودن آن تحت شرایطی را خواستار بودند و 17 درصد خواهان ممنوعیت كامل آن بوده‌اند.
این بحث یكی از مباحثات مهم میان دولت‌های جمهوری‌خواه و دموكراتیك آمریكا را نیز تشكیل می داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha