دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 147512

یک متخصص گوش، حلق و بینی به والدین تاکید کرد که عفونت گوش میانی در کودکان‌شان را جدی بگیرند.

سلامت نیوزیک متخصص گوش، حلق و بینی به والدین تاکید کرد که عفونت گوش میانی در کودکان‌شان را جدی بگیرند.

دکتر علیرضا زمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه عفونت گوش به علت ورود باکتری یا ویروس در گوش میانی بوجود می‌آید، اظهار کرد: عفونت در فضای گوش میانی موجب التهاب گوش میانی شده و آن را در بر می‌گیرد. عفونت گوش میانی در کودکان بسیار شایع است. در نوزادان نیز گاهی عفونت گوش میانی مشاهده می‌شود.
زمانی افزود: عفونت گوش میانی باید جدی گرفته شود تا از گسترش آن به ساختارهای اطراف گوش جلوگیری شود.
وی درباره علائم عفونت گوش میانی گفت: علائم در نوزادان و شیرخواران به صورت کشیدن و چنگ انداختن به گوش است بویژه اگر همراه با گریه و بیقراری، تب، استفراغ و خروج ترشح چرکی از گوش باشد.
این متخصص گوش و حلق و بینی افزود: در کودکان نیز در صورت ابتلا به عفونت گوش میانی علائمی همچون احساس پری و فشار در گوش، درد گوش، تهوع، تب، استفراغ، سرگیجه، خروج ترشح چرکی از گوش و ... بروز می‌کند.
زمانی افزود: کودکان از شش ماهگی تا دو سالگی به علت اندازه و شکل شیپوراستاش و عدم تکامل سیستم ایمنی و سرماخوردگی و آنفلوانزا مستعد عفونت هستند.
وی درباره راه تشخیص عفونت گوش میانی اظهار کرد: پزشک با استفاده از یک وسیله به نام اتوسکوپ، گوش خارجی و پرده گوش را معاینه کرده و تشخیص می‌دهد.
وی گفت: در بزرگسالان نیز عفونت گوش میانی مزمن دیده می‌شود که بیشتر به علت سوراخ بودن پرده گوش و ورود آب آلوده به داخل گوش است و برای درمان عفونت‌ها با توجه به شرایط بیمار آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha