معاون انتظامی سازمان نظام پزشكی گفت: انتخابات رئیس كل و اعضای جدید شورای عالی نظام پزشكی اسفند بعد تائید اعتبارنامه اعضای جدید هیئت مدیره شهرستان‌ها با حضور اعضای مجمع عمومی این سازمان انتخاب می‌شوند. حكم رئیس كل سازمان را رئیس جمهوری امضا می‌كند.

غلامحسین نیك نژاد، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشكی تهران بزرگ در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: انتخابات هیئت مدیره نظام پزشكی شهرستان‌ها روز 27 دی برگزار شد و نتایج آن در اكثر شهرستان‌های كشور به جز 4 شهر فردای آن روز اعلام شد، البته این انتخابات در حدود 4 شهرستان به علت كافی نبود تعداد نامزدها برگزار نشد.
وی گفت: بعد از برگزاری این انتخابات نامزدها 48 ساعت برای اعتراض فرصت داشتند كه در تهران هیچ مورد شكایتی نبود، بر اساس آیین نامه اگر فردی در یكی از شهرستان‌ها شكایتی داشته باشد باید آن را به هیئت نظارت بر انتخابات آن شهر اعلام كند، این هئیت نیز نظر خود را با الصاق متن شكایت به هیئت نظارت مركزی بر انتخابات ارسال می‌كند، هیئت مركزی نظارت نیز ظرف 5 روز پاسخ را به فرد شاكی ارائه می‌كند، شاكی باز هم 2 روز فرصت دارد دوباره شكایت خود را به هیئت نظارت مركزی ارائه كند.
وی افزود: بعد از این مراحل هیئت نظارت مركزی انتخابات نظام پزشكی برای تك تك افراد منتخب اعتبارنامه صادر می‌كند، مرحله بعد انتخاب رئیس و دبیر هیئت مدیره یا سازمان نظام پزشكی شهر یا شهرستان است، كه طی جلسه‌ای با دعوت از اعضای هیئت مدیره قبلی و جدید و نیز رئیس دانشگاه یا شبكه بهداشت و درمان برگزار می‌شود. بعد از خروج مهمانان این افراد از سوی اعضای هیئت مدیره منتخب انتخاب می‌شوند.
نیك نژاد گفت: هیئت مدیره منتخب همچنین نماینده یا نمایندگان خود را برای مجمع عمومی نظام پزشكی معرفی می‌كنند، تعداد این افراد بین یك تا حداكثر 8 نفر برای تهران است كه اسامی این افراد به هیئت اجرایی، هیئت نظارت مركزی و سازمان نظام پزشكی وقت اعلام می‌شود.
وی افزود: رئیس كل سازمان نظام پزشكی وقت چه در انتخابات شركت كرده باشد چه نكرده باید حدود 15 تا 17 روز بعد از اعلام اسامی مجمع عمومی جدید فرصت دارد این اعضا را برای تشكیل مجموع عمومی به تهران دعوت كند، یك روز قبل از برگزاری جلسه مجمع، نامزدهای انتخابات اعضای شورای عالی و رئیس كلی این سازمان اسامی خود را اعلام می‌كنند تا در روز تشكیل مجمع اسامی آنان در محل نصب شود.
وی گفت: با تشكیل اولین جلسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشكی اعضای این مجمع 23 نفر اعضای شورای عالی و یك نفر رئیس كل سازمان را انتخاب می‌كنند، رئیس كل سازمان نظام پزشكی نیز برای دریافت حكم خود از رئیس جمهوری به رئیس قوه مجریه معرفی می‌شود.
نیك نژاد افزود: علاوه بر 23 نفر اعضای منتخب شورای عالی نظام پزشكی دو نفر از طرف مجلس شورای اسلامی و یك نفر از طرف وزیر بهداشت به عنوان اعضای این شورا معرفی می‌شوند.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد این مراحل تا اواسط اسفند طول بكشد بنابراین انتظار ما این است كه در نیمه دوم اسفند و حداكثر از ابتدای سال آینده مسئولان جدید سازمان نظام پزشكی كشور كار خود را آغاز كنند.
در انتخابات هیئت مدیره نظام پزشكی تهران در این دوره شهاب الدین صدر اول و مصطفی معین دوم شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha