دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 147543

هرچند پیش‌بینی می‌شد تهرانی‌ها دیروز شاهد وزش شدید باد و گردوغبار باشند اما، منابع خبری بعد از ظهر روز گذشته اعلام کردند بروز گردوغبار در پایتخت بعید است. با وجود این، مردم استان‌های جنوبی و غربی کشور باز هم شاهد توفان و گردوغبار بودند به‌گونه‌ای که اعلام شد کیفیت هوای ارومیه به مرز ناسالم رسیده است.

سلامت نیوز:هرچند پیش‌بینی می‌شد تهرانی‌ها دیروز شاهد وزش شدید باد و گردوغبار باشند اما، منابع خبری بعد از ظهر روز گذشته اعلام کردند بروز گردوغبار در پایتخت بعید است. با وجود این، مردم استان‌های جنوبی و غربی کشور باز هم شاهد توفان و گردوغبار بودند به‌گونه‌ای که اعلام شد کیفیت هوای ارومیه به مرز ناسالم رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ،روز گذشته کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید به همراه گردوخاک و باران شدید در استان تهران خبر داد و گفت: شهروندان از تردد غیرضروری در شهر بپرهیزند. شدت این باد 60 کیلومتر بر ساعت است که از سوی رباط‌ کریم و فرودگاه امام(ره) به سوی تهران می‌آید. امیر حسین نقشینه ادامه داد: این وزش باد به همراه گردوخاک و بارش شدید باران است که پیش‌بینی می‌شود در ارتفاعات تهران بارش تگرگ رخ دهد. ایرنا نوشت؛ او به شهروندان توصیه کرد از تردد غیرضروری برای جلوگیری از خسارات احتمالی بپرهیزند.


 وقوع توفان بعید است
درحالی که بر اساس این خبر عده‌ای شایعه ایجاد توفان در پایتخت را مطرح کرده بودند، این خبر ساعاتی بعد از سوی سازمان هواشناسی تکذیب شد. کارشناس سازمان هواشناسی کشور با تکذیب طوفان در تهران گفت: سرعت باد در تهران 60 کیلومتر بر ساعت بوده و باعث ایجاد رگبار، رعد و برق و تگرگ می‌شود. امین‌حسین نقشینه با اعلام این خبر افزود: خبر رسیدن طوفان به تهران کذب است زیرا در طوفان سرعت باد باید 100 کیلومتر بر ساعت باشد اما سرعت بادی که از جنوب تهران آغاز شده 60 کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده است. او افزود: وزش باد شدید در فرودگاه امام‌ خمینی(ره) آغاز و از منطقه رباط کریم وارد تهران شده است. به گفته نقشینه سرعت وزش باد سبب شده تا ابرهای باران‌زا وارد تهران شوند و شاهد بارش رگبار، رعد و برق و در مناطق شمالی تهران تگرگ خواهیم بود. آنا نوشت؛ کارشناس سازمان هواشناسی کشور یادآور شده بود: گذر این سامانه بارشی از تهران یک ساعت طول می‌کشد و تا فردا بعدازظهر کم‌کم از میزان ابر کاسته خواهد شد.


 از طوفان در اهواز تا برف در توچال
این کارشناس هواشناسی در ادامه با اشاره به گردوغبار و کاهش دید افقی امروز در خوزستان و کرمانشاه گفت: از امروز در بیشتر استان‌های کشور شاهد آغاز گرمای سه روزه و افزایش دما خواهیم بود. امین‌حسین نقشینه درباره پیش‌بینی وضع آب و هوا تا سه‌شنبه گفت: دیروز در قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و اهواز کاهش دید در اثر گردوغبار گزارش شده که این گرد و غبار از عراق به آسمان استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه وارد شده است. روز گذشته وزش طوفان شدید توام با گرد و غبار، عبور و مرور را در اهواز و برخی شهرهای خوزستان به سختی مواجه کرده ودر این شرایط ترجیح داده اند در خانه بمانند و عبور و مرور در معابر و بازارهای خودداری کنند. در کرمانشاه هم وضعیتی مشابه خوزستان در اثر طوفان شدید و گردوغبار ایجاد شد که عبور مرور افرادرا با مشکلاتی روبه‌رو کرده بود. همچنین شدت بارش‌ها و وقوع رگباردر پاره‌ای از استان‌های شمال کشورمنجر به وقوع سیل شد، در همدان وقوع رگبار باعث آبگرفتگی معابر شد و در ارتفاعات تهران نیز برف بارید.


 بارش‌های جوی باعث خوشحالی و ناراحتی شد
روز گذشته مدیر آب و فاضلاب رودبار، از تخریب 700 متر خط انتقال لوله پلی‌اتیلن و قطعی آب 300 خانوار در این شهرستان بر اثر بارش شدید باران و وقوع سیلاب خبر داد. ؛ اکبر رجبعلی‌پور با اشاره به بارش شدید باران و طغیان رودخانه محله گزن رودبار اظهار کرد: این امر منجر به تخریب حدود 100 متر خط انتقال آب چاه شماره یک کلورز شد که در پی آن چاه از مدار خارج و حدود 1000 خانوار از مشترکین با قطعی آب مواجه شدند. در استان همدان نیز جانشین رئیس پلیس راه این استان گفت: محورهای ارتباطی استان همدان لغزنده است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سرهنگ فکری افزود: محورهای ارتباطی استان همدان به ویژه در منطقه غرب به علت بارش شدید باران و وزش باد لغزنده است که رانندگان باید با احتیاط رانندگی کنند. این درحالی است که بارش برف در ارتفاعات توچال، باعث شگفتی و خوشحالی مردم تهران برای فرار از گرمای بهاری شده است.

  مدیرعامل مجموعه تله‌کابین توچال با ذکر اینکه بارش برف مدیران این مجموعه را غافلگیر و شگفت‌زده کرده است، گفت: بارش ۱۰ سانتیمتری برف باعث شده تا قلل و ارتفاعات توچال زیبایی خاصی به خود بگیرد و مردم تهران برای فرار از گرما به این ارتفاعات بیایند. محمدرضا پرهیزکار درخصوص وضعیت پیست بین‌المللی اسکی توچال با وجود بارش برف اخیر، افزود: بارش اخیر باعث شده تا شرایط پیست توچال برای اسکی، حداقل تا پایان خردادماه مهیا باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha