دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 147550

یک نفرولوژیست با اشاره به اینکه نمک عامل اصلی ابتلا به بیماری های قلبی و فشار خون است، اظهار کرد: افزایش فشار خون، ابتلا به سنگ کلیه و آسم از عوارض استفاده بیش از حد نمک طعام است.

سلامت نیوز: یک نفرولوژیست با اشاره به اینکه نمک عامل اصلی ابتلا به بیماری های قلبی و فشار خون است، اظهار کرد: افزایش فشار خون، ابتلا به سنگ کلیه و آسم از عوارض استفاده بیش از حد نمک طعام است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آفرینش ،دکتر محمدرضا عباسی  با اشاره به اینکه نمک از ترکیب سدیم و کلر تشکیل شده است، گفت: 90 درصد نمک طعام حاوی سدیم است اما اگر هر ماده دیگری به جای سدیم در این ترکیب قرار گیرد خواص نمک امروزی ازبین می رود.

وی تصریح کرد: نیاز روزانه بدن انسان به نمک 0.5 گرم است اما شواهد نشان می دهد که انسان‌ها بیش تر از مقدار تعیین شده از این ماده استفاده می کنند، بنابراین مصرف بیش از حد نمک طعام می تواند افراد را دچار عوارض جبران ناپذیری کند.این نفرولوژیست افزایش فشار خون، ابتلا به سنگ کلیه و آسم را از عوارض استفاده بیش از حد نمک طعام دانست و خاطرنشان کرد: تمام افراد به این اصل آگاهی دارند که شایع ترین مرگ ها به علت ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است اما مشاهده شده که اکثر آنان دارای فشار خون بالا بوده اند بنابراین نمک می‌تواند یکی از عوامل اصلی در ابتلا به بیماری‌های قلبی ،عروقی و افزایش فشارخون باشد.

    عباسی در پایان با تاکید به اینکه باید از مصرف بیش از حد نمک پرهیز کرد، یادآورشد: یک چهارم افراد کره زمین دچار فشار خون بالا هستند. مطالعات زیادی در خصوص بررسی علت افزایش فشار خون افراد صورت گرفته است اما بر اساس نتایج آخرین آزمایش ها که بر حیوانات هم صورت گرفته است، نمک به عنوان یکی از عوامل اصلی در افزایش فشار خون شناخته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha