دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 147557

«چشمه آب گرم دلفان» در استان لرستان با تایید شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

سلامت نیوز:  «چشمه آب گرم دلفان» در استان لرستان با تایید شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، قرارگیری چشمه آب گرم دلفان در نزدیکی برخی آثار طبیعی و تاریخی از جمله پل تاریخی «گرم آبه»، پوشش گیاهی متنوع، توپوگرافی و چشم انداز زیبا، این پدیده را از چند ویژگی طبیعی، فرهنگی و تاریخی برخودار کرده است.
همچنین با توجه به وجود باور و اعتقاد مردم محلی به درمان بخشی این اثر ملی، خاصیت گرمابخشی و مشخصات شیمیایی و فیزیکی چشمه باعث شده این پدیده را عضوی از ژئوسایت‌های گردشگری لرستان دانست.
آب گرم دلفان به لحاظ ترکیبات شیمیایی و دمای بالای ۴۴ درجه سانتیگرد، از نظر عامه مردم ساکن استان‌های لرستان و کرمانشاه دارای خاصیت درمان بخشی برای بیماری‌های پوستی، دردهای استخوانی و بسیاری از بیماری‌های مزمن دیگر است.
این چشمه دربخش غربی شهرستان دلفان بخش کاکاوند، دهستان کاکاوند غربی حاشیه رودخانه «سیمره» و محل تلاقی آن با رودخانه «گیزه» رود قرار دارد.
توضیح آنکه آزمایش شیمیایی آب چشمه به همت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و اداره کل محیط زیست استان لرستان انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha