دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید براینکه در حال حاضر متولی مشخصی برای اشتغال در کشور وجود ندارد، گفت: تعریف شرح وظایف دو وزارتخانه کار و ورزش و جوانان در حوزه اشتغال ضروری است.
حمیدرضا مشهدی عباسی در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص سیاست‌های دولت در کاهش نرخ بیکاری، گفت: خوشبختانه دولت و وزارت کار قدم هایی را درراستای افزایش اشتغال و جلوگیری از بیکاری برداشتند اما با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در کشور بیکاری افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم دماوند، رودهن و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنده معتقد هستم که آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران یا بانک مرکزی درخصوص میزان بیکاری در کشور صحیح نبوده به طوریکه هر سازمان مرتبط با بحث اشتغال آمار متفاوتی را درباره میزان بیکاری درکشور مطرح می‌کند.

وی تاکید کرد: زمانی که دو وزارتخانه کار و تعاون با هدف کوچک سازی دولت ادغام شدند، هیچ شرح وظیفه مشخصی برای وزارتخانه جدید یعنی وزارت کار، تعاون ورفاه اجتماعی در خصوص اشتغالزایی تعریف نشده است؛ البته برای وزارت ورزش و جوانان هم شرح وظایف مشخصی برای اشتغال جوانان وجود ندارد، اما در حال حاضر شرح وظیفه این دو وزارتخانه در کمیسیون اجتماعی مجلس و دولت در حال بررسی است.

مشهدی عباسی تصریح کرد: بنده پیشنهاد دادم که متولی اشتغال در کشور وزیر کارباشد و همه نهادها و سازمان ها موظف هستند که در بحث اشتغال با وزارت کار همکاری کنند، ازاین رو در شرایط سخت و وجود مشکلات اشتغال مجلس از وزیر کار پاسخ می خواهد، اما در حال حاضر مشخص نیست که در بحث اشتغال و بیکاری چه نهاد و وزارتخانه ای باید پاسخ دهد.

این نماینده مردم درمجلس نهم، افزود: زمانی که وزیر کار متولی اشتغال شود می‌تواند درجهت جلوگیری از افزایش بیکاری با مسئولان وزارت صنعت و معدن به دلیل واردات بی‌رویه برخورد کند، بنابراین تا متولی اشتغال مشخص نشود، آمارهای اشتباه در خصوص میزان بیکاری در کشور طرح می شود.

مشهدی عباسی با بیان اینکه لایحه شرح وظایف جدید وزارت کار درحال آماده شدن در دولت است، تصریح کرد: در تدوین این لایحه از سوی دولت، ما پیشنهاد کردیم که وزیر کار متولی اشتغال شود، ازاین رو تنها ازاین طریق است که مجلس می‌تواند نسبت به کاهش میزان بیکاری در کشور از وزیر کار پاسخ بخواهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درخصوص ایجاد فرصت‌های شغلی، گفت: به طور قطع افتتاح کارخانه ای در سفرهای استانی دولت به معنای ایجاد فرصت های شغلی است،اما باید مراقب بود که با واردات بی رویه و عدم حمایت از تولید کننده این کارخانه تعطیل نشود، اما متاسفانه این اتفاق در حال رخ دادن است و از تولیدکنندگان واقعی به درستی حمایت نمی‌شود./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha