یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 14760

پژوهشگران اعلام كردند: نوشیدن آب سیب احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را با تاخیر می‌اندازد.

پژوهشگران در آمریكا دریافته‌اند؛ موشهای آزمایشگاهی كه آب سیب می‌خورند در آزمایشات ذهنی و مفهومی بهتر عمل می‌كنند و از افت بازده و كارآیی ذهنی در این موشها حتی با بالا رفتن سن در صورتی كه از آب سیب در رژیم غذایی روزانه آنها استفاده شود، جلوگیری می‌شود.

این پژوهش به سرپرستی توماس بی شی محقق دانشگاه ماساچوست در آمریكا صورت گرفته است. نتایج تعدادی از مطالعات آزمایشگاهی نشان داد: عملكرد موشها زمانی كه آب سیب مصرف می‌كنند بسیار بهتر از حد طبیعی است.

نتایج این پژوهش در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده است. در این تحقیق به موشها دو لیوان آب سیب هر روز به مدت یك ماه خورانده شد. پس از انجام آزمایشات لازم معلوم شد: در موشهایی كه آب سیب خورده بودند مقدار تولید یك ذره پروتئینی كوچك كاهش پیدا كرد. این ذره پروتئینی بتا – آمیلوئید نام دارد و گفته می‌شود كه در شكل گیری پلاك‌های بیماری زا نقش دارد.

به گزارش ایسنا، به گفته پژوهشگران؛ این پلاك‌ها اغلب در مغز افرادی كه مبتلا به آلزایمر هستند یافت می‌شود. بنابراین كاهش میزان این پروتئین به معنی كاهش خطر بروز آلزایمر و یا حداقل به تاخیر انداختن زمان بروز بیماری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha