سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 147600

اگر دچار حساسیت هستید، به خوبی بر این نکته واقفید که پیدا کردن درمان کار آسانی نیست. با این حال درمان های خانگی بسیاری وجود دارد که می تواند در کاهش علایم حساسیت موثر باشد.

ساده ترین درمان ها ی حساسیت

سلامت نیوز:اگر دچار حساسیت هستید، به خوبی بر این نکته واقفید که پیدا کردن درمان کار آسانی نیست. با این حال درمان های خانگی بسیاری وجود دارد که می تواند در کاهش علایم حساسیت موثر باشد.

به گزارش روزنامه خراسان به نفل از سایت «MSN» درمان های خانگی حساسیت را از سراسر دنیا در مطلبی گردآوری کرده است که در ادامه می آید.

پیاز

این گیاه، واکنش های التهابی حساسیت را درمان می کند. بدن انسان کورستئین پیاز را 3برابر بیشتر از سیب درختی جذب می کند و این ماده از التهاب مربوط به حساسیت پیشگیری می کند. کافی است هر روز پیاز مصرف کنید.

شست و شوی بینی با آب نمک

فرو بردن آب نمک از یک حفره بینی و خارج کردن از بینی دیگر باعث تمیزی و خارج شدن خلط و ناخالصی ها می شود. آب نمک با دفع ماده حساسیت زا و خارج کردن اخلاط، باعث کاهش فشار داخل سینوس ها می شود.

دئودورانت

معمولا هنگام گزیدگی حشرات پوست حساس شده، قرمز و متورم می شود. دئودورانت درد ناشی از نیش حشرات را تسکین می دهد. کافی است مام را روی قسمت موثر بمالید. کلرید آلومینیوم موجود در آن درد ناشی از گزیدگی را درمان می کند.

گزنه

برای درمان تب یونجه و درد ناشی از گزیدگی حشرات بسیار موثر است. از این گیاه می توان به صورت خوراکی یا پماد روی قسمت موثر استفاده کرد.

مصرف غذا با ادویه و سیر بیشتر

برای درمان حساسیت بینی غذاهای تند و پرادویه مصرف کنید زیرا دارای تأثیر موقتی ضداحتقان است. عناصر فعال مانند سولفات موجود در سیر باعث رفع موقت حساسیت می شود.

سرکه سیب

برای رفع حساسیت طبیعی و واکنش های گرفتگی کافی است سرکه سیب مصرف کنید. سرکه سیب گره های لنفاوی را پاکسازی می کند.

گذاشتن موی صورت

به مردان برای مقابله با حساسیت ناشی از گرد وخاک، تب یونجه و ... پیشنهاد می شود که ریش و سبیل بگذارند. زیرا موی صورت مانند فیلتر طبیعی در برابر گرده، خاک و ماده حساسیت زا عمل می کند.

نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد که موی صورت از دستگاه تنفسی در برابر ماده حساسیت زا محافظت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha