سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

مدیرکل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هر ساعت 19 طلاق در کشور ثبت می شود، گفت: بیشتر طلاق ها مربوط به سال اول زندگی زوج ها است.

سلامت نیوز:مدیرکل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هر ساعت 19 طلاق در کشور ثبت می شود، گفت: بیشتر طلاق ها مربوط به سال اول زندگی زوج ها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، ولی الله نصر درآیین راه اندازی مرکز مداخله درخانواده به منظور کاهش طلاق استان البرز افزود:سال گذشته 163 هزار و 527 مورد طلاق در کشور به ثبت رسید.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهم دراین زمینه مغفول ماندن بحث سلامت روان است که برای تعدیل این مشکل نیازمند همراهی بیش از پیش دستگاههای اجرایی هستیم.

نصرخاطرنشان کرد: به منظورکاهش طلاق درکشور، طرح بشیر درماه های اخیر به اجرا درآمده که با دستاوردهای مثبتی همراه بوده است.

وی تعداد ازدواج های سال گذشته کشور را 724 هزار و 345 مورد ذکر کرد و گفت: طبق آمار هرساعت 83 مورد ازدواج درایران به ثبت می رسد.

مدیرکل اسیب های اجتماعی بهزیستی کشور درادامه راه اندازی مرکزمداخله درخانواده استان البرز را گامی موثر در زمینه کاهش طلاق دانست و افزود: درسال 93 درسطح کشور 160 هزار نفر به این مراکز مراجعه کردند که 39 درصد مراجعه کنندگان به سازش رسیدند.

وی یادآورشد: درسال 93 شاهد رشد 5.3 درصدی طلاق در کشور و کاهش 6.5 درصدی ازدواج بودیم که لازم است تدابیر جدی دراین زمینه با همکاری کارشناسان اجتماعی صورت گیرد.

همچنین معاون اجتماعی بهزیستی کشور گفت : بیکاری و اشتغال در تحکیم بنیان خانواده تاثیر دارد و باید نگاه سیستمی به این امر داشت.

حبیب الله مسعودی فرید گفت: طلاق یک رخ داد نیست بلکه یک فرآیند است و باید روی آن کارهای کارشناسی بسیاری صورت گیرد .

وی افزود: هیچ دستگاهی به تنهایی نمی تواند ادعا کند که توانایی پیشگیری از این معضل اجتماعی را دارد و نگاه سیستمی و هماهنگی بیش از پیش دستگاههای اجرایی را نیاز داریم .

مسعودی فرید ادامه داد: دراین بین آموزشها نقش مهمی را ایفا می کند که باید با برگزاری دوره های اموزشی حتی در مقطع دبیرستان در جهت تحکیم بنیان خانواده گام برداشت .

وی ، توسعه خانه های امن به عنوان راهکاری اساسی ازسوی بهزیستی برای حمایت از بانوانی که تحت فشار خشونت خانگی قرار دارند، ضروری دانست.

مسعودی فرید گفت: تاکنون تعدادی از این خانه ها در 18 استان راه اندازی شده و درزمینه پیشگیری از کودک آزاری نیز اقداماتی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: کودک آزاری جرم عمومی است که نیاز به شاکی خصوصی ندارد و امسال در برنامه های ویژه اورژانس اجتماعی قرار گرفته است .

این مسوول با اشاره به اینکه سال گذشته 600 هزارتماس تلفنی با اورژانس اجتماعی کشور گرفته شد که 13 درصد آن مربوط به خشونت های خانگی بود، ادامه داد: 7.5 درصد تماس ها مربوط به کودک ازادی و مابقی همسرآزاری بوده است.

مسعودفرید همچنین از پیگیری های ویژه بهزیستی برای حمایت از خانواده های زندانیان خبرداد و افزود: به دنبال انعقاد تفاهم نامه با سازمان زندانهای کشور برای حمایت از این خانواده ها نیز هستیم .

مرکز مداخله درخانواده به منظورکاهش طلاق البرز، یکصد و نود و سومین مرکز کشوری دراین زمینه است که با حضور نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ، معاون اجتماعی بهزیستی کشور گشایش یافت.

دراین مرکز خدمات تخصصی قبل ،حین و بعد از طلاق از هشت صبح لغایت 14 در میدان شهید مدنی کرج (جهانشهر) به متقاضیان ارایه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha