پژوهشگران تاكید كردند: كاهش دما در فصل زمستان خطر بروز عفونتها را در بیماران سرطانی افزایش می‌دهد.

به گفته محققان؛ در اوج سرما افرادی كه به سرطان سیستم ایمنی بدن مبتلا هستند درعین حال ناگزیر هستند با مشكل دیگری كه همان عفونت است، مقابله كنند.

بر اساس مطالعات، برای این بیماران مقاومت كردن در برابر تغییرات هوا كار دشواری است و به این ترتیب احتمال ابتلای آنها به بیماریهای 15 تا 20 درصد افزایش پیدا می‌كند.

امیت بهارگاوا، پژوهشگر مركز مراقبتهای بهداشتی مكس هلت كر در این باره تاكید كرد: از آنجا كه سیستم ایمنی بدن در برخی از انواع بیماری سرطان ضعیف می‌شود، مبتلایان به این بیماری در طول فصل سرما 15 تا 20 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند.

وی افزود: درمانهای سرطان مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی نیز سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌كنند و در نتیجه قدرت بدن برای مبارزه با عفونت‌ها كاهش می‌یابد. بنابراین بیماران سرطانی بیشتر در معرض خطر ابتلا به آنفلوآنزا هستند كه این امر می‌تواند منجر به بروز بیماریهای خطرناك شود.

این وضعیت در مورد سرطان سیستم ایمنی وخیم‌تر می‌شود. به علاوه افراد مبتلا به سرطان خون نیز در این زمینه بسیار آسیب پذیر هستند.

به گزارش ایسنا، محققان می‌گویند: مقدار گلبولهای سفید خون كه نقش آنها كمك به بدن برای مقابله با عفونتها و مواد بیگانه است در بیماران مبتلا به سرطان خون كاهش می‌یابد و در نتیجه این امر سیستم ایمنی بدن آنها را تضعیف می‌كند. این بیماران ناچار هستند كه در طول درمان از مكمل‌های تقویت كننده سیستم ایمنی بدن استفاده كنند. از دیگر مشكلاتی كه در این فصل گریبانگیر بیماران سرطانی می‌شود، عفونتهای ویروسی و مشكلات دستگاه تنفسی است كه گاهی بسیار آزار دهنده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha