سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 147619

اگر شما هم جزء ان افرادی هستید که هر شب موقع غروب دستتان ناخود آگاه به سمت ظرف شیرینی و بیسکویت می رود و از این بابت احساس گناه می کنید؛ ما یک خبر خوب برای شما داریم، خبری که شما را از عذاب وجدان همیشگی رها می کند.

سلامت نیوز: اگر شما هم جزء ان افرادی هستید که هر شب موقع غروب دستتان ناخود آگاه به سمت ظرف شیرینی و بیسکویت می رود و از این بابت احساس گناه می کنید؛ ما یک خبر خوب برای شما داریم، خبری که شما را از عذاب وجدان همیشگی رها می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، مسئله اینجاست که میل به خوردن تنقلات و خوراکی های چرب و شیرین سر شب و هنگام غروب کاملاً غیر ارادی است. در واقع ما هر چه بکنیم نمی توانیم همان غذاهایی که در طول می خوریم شب ها بخوریم، به دلیل اینکه مغز ما در ساعات مختلف روز پاسخ های متفاوتی به تصاویر غذاهای کم کالری یا پُر کالری می دهد. واکنش های متفاوت مغز ما نسبت به غذا میل ما را به خوردن انواع خوراکی های در شب بیشتر می کند، مغزی که شب ها با هیچ خوراکی راضی نمی شود و این یعنی زیاده روی در مصرف غذا.

بنا بر آخرین یافته های به دست آمده: اغلب افراد حتی اگر احساس سیری داشته باشند ولی باز هم نمی توانند در مقابل دیدن خوراکی های مختلف مقاومت کنند و بی اختیار سرگرم خوردن غذا، میوه و تنقلات می شوند. در واقع قدرت خود کنترلی انسان بر اشتها و از آن مهم تر مغزش شب ها کمتر می شود، موضوعی که باعث می شود تنها با دیدن شیرینی، بستنی، سبزیجات، میوه ها و غلات یک ظرف بزرگ از هر کدام را بخوریم.

حالا که انگیزه و میل مصرف انواع خوراکی ها شب ها امر اجتناب ناپذیری است با یک راه حل ساده می توان از تبعات آن جلوگیری کرد، تبعاتی که مهم ترین و عینی ترین آن چاقی است. راه پیشنهادی ما برای شما این است که شب ها خوراکی های کم کالری و سالم تر را مقابل چشمتان بگذارید، خوراکی هایی مثل بیسکویت های رژیمی سالم یا ذرت بو داده. موادی از این دست علاوه بر اینکه به هوس ما برای خوردن غذاها و خوراکی های مختلف پاسخ می دهد بلکه بدون عارضه جانبی از چاق شدن و عواقب بعد از آن جلوگیری می کند.

منبع دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha