عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور معتقد است که رشد کم تعرفه های خدمات درمانی بخش دولتی در سال ۹۴، فقط به نفع وزارت رفاه و بیمه های پایه است.

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور معتقد است که رشد کم تعرفه های خدمات درمانی بخش دولتی در سال ۹۴، فقط به نفع وزارت رفاه و بیمه های پایه است.

دکتر داریوش طاهرخانی در گفتگو با مهر، به تعرفه های خدمات درمانی دولتی سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: مبنای بیمه ها در پرداخت سهم شان در هزینه های سلامت تعرفه دولتی است و به این ترتیب وقتی رشد تعرفه دولتی کم باشد، بیمه ها ارقام کمتری را به بیمارستان های دولتی و دانشگاهی پرداخت خواهند کرد و در نتیجه وزارت بهداشت یا باید از دو سوم بودجه اش که براساس قانون بودجه کشور، محل تامین آن درآمدهای وزارتخانه تعیین شده است، چشم پوشی کند و به دلیل نداشتن پول کمیت خدمات سلامت را در کشور کاهش دهد و یا باید آن ارقام را از پرداختی های مردم جبران نماید.

وی افزود: البته مشکلات مردم بیش از این است. چون هر چند در مراجعات به بخش دولتی پرداختی مردم رشد چندانی نکرده است، اما در عوض در بخش خصوصی که بیمه ها سهم شان را براساس همین تعرفه دولتی پرداخت خواهند کرد، مردم مجبور خواهند بود تفاوت تعرفه دولتی و خصوصی را از جیب پرداخت کنند.

طاهرخانی تاکید کرد: باید دقت داشت که عمده خدمات گران قیمت بستری و بیشترین خدمات سرپایی در کشور ما در بخش خصوصی ارائه می گردد، پس رشد کم تعرفه دولتی فقط می تواند سهم پرداختی بیمه ها را با رشد مواجه نکند و گرنه به نفع مردم نیست و آنها برای تامین سلامت خود باید بهای ناکارآمدی بیمه ها را پرداخت کنند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور، گفت: وقتی می توان با رشد کم تعرفه دولتی، مانع از رشد پرداخت های مردم شد، که بخش دولتی امکان و ظرفیت ارائه همه خدمات درمانی را داشته باشد و آن هم با زیرساخت های موجود در کشور ما فعلا بسیار ناممکن است. بنابراین از این رشد کم در تعرفه دولتی فقط بیمه های پایه سود خواهند برد چون دیگر لازم نیست دغدغه تامین منابع داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha