سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 147648

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کاهش پرداخت هزینه های بیمارستانی از 37 درصد به 6 درصد در طرح تحول سلامت خبر داد.

سلامت نیوز:  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کاهش پرداخت هزینه های بیمارستانی از 37 درصد به 6 درصد در طرح تحول سلامت خبر داد. 

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه بسته حمایتی طرح تحول سلامت در بخش درمان موجب کاهش هزینه های پرداختی مردم اعلام کرد و گفت: در این بخش پرداخت هزینه های بیمارستانی به 3 درصد در روستاها و 6 درصد در شهرها کاهش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: اجرای بسته حمایتی دولت که در قالب طرح تحول سلامت ارائه شد موجب شده نگرانی در بخش های در بخش های درمانی بیماران از جمله بیماران صعب العلاج و زایمان های طبیعی مرتفع شود.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به افزایش 9 درصدی مراجعه به بیمارستان های دولتی در طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت با افزایش مراجعان به بیمارستان های دولتی روبرو شده و اعلام شد که با کمبود تخت های بیمارستانی روبرو هستیم.

وی یکی از مشکلات عمده نظام سلامت و بهداشت در کشور را کمبود نیروی متخصص اعلام کرد و گفت: برای تامین نیروی پرستاری جذب 16 هزار پرستار در دستور کار دانشگاه های علوم پزشکی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha