یک روانپزشک به آسیب‌های ناشی از طلاق والدین بر روی کودکان پرداخت و گفت: بیماری‌های روحی و ترک تحصیل در کودکان طلاق شایع‌تر است.

سلامت نیوز:یک روانپزشک به آسیب‌های ناشی از طلاق والدین بر روی کودکان پرداخت و گفت: بیماری‌های روحی و ترک تحصیل در کودکان طلاق شایع‌تر است.

دکتر عباسعلی ناصحی در گفت‌و‌گو با آنا درباره آسیب‌های طلاق بر روی کودکان، گفت: طلاق یک واقعیت تلخ است که همیشه باید به عنوان آخرین راه‌ حل به‌ آن فکر کرد. در تعالیم دینی نیز طلاق به عنوان یکی از منفورترین مساله حلال یاد شده است.
وی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر ما شاهد افزایش آمار طلاق به دلایل مختلف در کشور هستیم که این مساله آسیب‌های فراوانی را برای کودکان طلاق برجای می‌گذارد. اگر طلاق به شیوه غلط انجام شود تبعات آسیب‌های ناشی از آن بسیار بیشتر خواهد بود.
این روانپزشک در ادامه درباره تاثیر طلاق والدین بر روی کودکان، گفت: تحقیقات نشان داده است کودکانی که پس از طلاق والدین در کنار مادر می‌مانند و از داشتن پدر محروم می‌شوند به تدریج طغیانگر می‌شوند و قوانین منزل را به زیر پا می‌گذارند. ترک تحصیل در این دسته از کودکان بیشتر دیده می‌شود و مشکلات اعصاب و روان نیز در آنها شایع‌تر است و با گذشت زمان دچار افسردگی و اضطراب می‌شوند.
عضو هیات علمی دانشگاه هلال ایران در ادامه افزود: اما کودکانی که پس از طلاق در کنار پدر می‌مانند و از داشتن مادر محروم هستند به دلیل دور شدن از عاطفه مادری دچار آسیب‌های بسیار زیادی می‌شوند و درجاتی از افسردگی و اضطراب در آنها بیشتر دیده می‌شود. اگر این کودکان دختر باشند در آینده نمی‌توانند مادر خوبی برای فرزندانشان باشند و اگر پسر باشند همسر خوبی نخواهند شد.
وی تصریح کرد: البته این مسائل در تمام کودکان طلاق صدق نمی‌کند بلکه این علائم نتایج برخی تحقیقات انجام شده است که نشان می‌دهد این عوارض در آنها شایع‌‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha