سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 147661

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس، برنامه ها و مداخلات وزارت بهداشت برای پیشگیری از سقط جنین را تشریح کرد.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس، برنامه ها و مداخلات وزارت بهداشت برای پیشگیری از سقط جنین را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، دکتر محمداسماعیل مطلق گفت: بارداری برنامه‌ریزی شده، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت برای پیشگیری از سقط جنین در جامعه است.
وی افزود: در این برنامه که از نیمه دوم سال 93 در شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی کشور آغاز شده است، بر فرهنگسازی، مشاوره و آموزش افراد تاکید می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در این برنامه به بانوانی که فرزندان زیر سه سال دارند برای بارداری‌های بعدی آموزش‌های لازم داده خواهد شد.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس تقویت اعتقادات مذهبی، آگاهی بخشی در خصوص عوارض جسمی و روانی سقط جنین و عوارض نازایی بر اثر سقط، تهیه آیین نامه لازم با همکاری نهادهای مذهبی را سایر برنامه‌های دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس برای جلوگیری از سقط در جامعه اعلام کرد.

وی سقط جنین را موجب ایجاد عوارض سنگین در همه ابعاد سلامت جسمی، روانی و معنوی برای خانواده‌ها دانست و گفت: سالانه 220 هزار جنین در ایران سقط می‌شوند. سقط جنین علاوه بر تحمیل عوارض سنگین روحی و روانی و معنوی به افراد و جامعه، موجب ایجاد عفونت در زنان و نازایی ناشی از این عفونت می‌شود. بنابراین به جز موارد نادری که تحت شرایط خاص و توسط مراجع واجد صلاحیت و با توصیه پزشک صورت می‌گیرد، به همه کسانی که مبادرت به این اقدام ناپسند می‌کنند توصیه می‌کنیم از این اقدام پرهیز جدی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha