سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 147665

آفتی که کلاس‌های آموزش طب سنتی برای افراد غیر پزشک دارد این است که بسیاری از این افراد پس از گذراندن این آموزش‌ها خود را پزشک می‌دانند و برای درمان بیماری‌ها نسخه تجویز می‌کنند.

آفت کلاس‌های آموزش طب سنتی

سلامت نیوز:  آفتی که کلاس‌های آموزش طب سنتی برای افراد غیر پزشک دارد این است که بسیاری از این افراد پس از گذراندن این آموزش‌ها خود را پزشک می‌دانند و برای درمان بیماری‌ها نسخه تجویز می‌کنند. 

 به گزارش سلامت نیوز  تسنیم, در طب سنتی "پزشکی بیشه‌ای است که سلامتی نگه دارد و چون از دست رود به تن بازآرد". نخستین کاری که پزشک باید انجام دهند این است که سلامتی افراد را حفظ کنند.
هم اکنون جامعه پزشکی ما طوری است که فقط بیمار می‌بینند, ویزیت می‌گیرند و یک نسخه ای به بیمار می‌دهد ولی باید دانست که کار نخست پزشک این است که سلامتی نگه دارد و نه اینکه مریض ببیند و نسخه بنویسد.
هدف از برگزاری دوره‌های طب سنتی برای عموم جامعه پرورش طبیب نیست و پزشک طب سنتی حداقل باید 8 سال شبانه روز درس بخواند و کسب علم کند.
یک آفتی که کلاس‌های آموزش طب سنتی برای افراد غیر پزشک دارد این است که بسیاری از این افراد پس از گذراندن این آموزش‌ها خود را پزشک می‌دانند و برای درمان بیماری‌ها نسخه تجویز می‌کنند.
خیلی از این افراد که تجربی طب سنتی را یاد گرفته‌اند دست به درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان می‌زنند که درمان سرطان بسیار پیچیده است و افراد تجربی وارد حیطه درمانی نشوند.
سعید اسماعیلی متخصص طب سنتی می‌گوید: از یک طرف خوشحال هستیم که بیماران با روش‌های طب سنتی درمان می‌شوند ولی باید به دنبال این باشیم که افراد سالم بیمار نشوند, افراد باید سعی کنند که سلامتی نگه دارند.
جلوی بیماری‌ها را باید گرفت؛ در طب سنتی 6 اصل ضروری است که اگر رعایت شود افراد سالم می‌مانند, بنابراین ما باید دنبال سبب‌های اولیه باشیم، مثلاً اگر کسی تب کرده باشد باید بدانیم که تب نشانه بیماری و علامت بیماری است ولی باید بدانیم که چه عامل موجب بروز تب شده است.
از دیدگاه طب نوین برای رفع تب, تب‌بر به بیمار می‌دهند یا در طب سنتی از گیاهانی مانند بنفشه استفاده می‌کنند ولی سبب بیماری رفع نشده است و فقط علامت بیماری رفع شده است.
برای سلامتی رعایت 6 اصل ضروری مانند آب و هوا, خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها, حرکت و سکون, خواب و بیداری, احتباس و استفراغ و حالت‌های روانی یا اعراض نفسانی ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha