دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی با اشاره به نوسانات و تنوع هزینه‌های خدمات دندانپزشکی در یک شهر و یا در سراسر کشور و با تاکید جدی بر کنترل این هزینه‌ها از طریق کتاب ارزش‌گذاری نسبی گفت: باید جلوی تنوع قیمت در یک خدمت گرفته شود.

سلامت نیوز: دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی با اشاره به نوسانات و تنوع هزینه‌های خدمات دندانپزشکی در یک شهر و یا در سراسر کشور و با تاکید جدی بر کنترل این هزینه‌ها از طریق کتاب ارزش‌گذاری نسبی گفت: باید جلوی تنوع قیمت در یک خدمت گرفته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبنی بر تنوع قیمت خدمات دندانپزشکی در یک شهر و حتی بر اساس سطح رفاه به صورت طبقات مرفه یا طبقات محروم گفت: این وضعیت از بین خواهد رفت و باید جلوی تنوع  قیمت در یک خدمت گرفته شود و این موضوع از میان برود و بنابراین امسال به کمک سازمان نظام پزشکی و از طریق کتاب ارزش گذاری نسبی کنترل هزینه‌ها در خدمات دندانپزشکی به طور ویژه‌ای جدی‌تر خواهد شد. 
زیرا نباید خدمتی که دارای تعرفه‌ ای مشخص است بر اساس سطح رفاه و یا تنوع منطقه‌ای هزینه‌هایش نیز متغیر شود. زیرا در هیچ کجای کشور قطعا مردم این موضوع را نمی‌پذیرند و همین بار هزینه‌ای را نیز تحمل نمی کنند. 
وی همچنین تاکید کرد: باید ساماندهی جدی نسبت به نوع خدمات دندان پزشکی در حوزه‌های مختلف صورت گیرد و از سوی دیگر نیز در این زمینه و به منظور کاهش هزینه‌های سنگین خدمات دندانپزشکی بیمه‌ها و دولت به کمک آیند زیرا حمایت و کمک دولت و بیمه‌ها گام بسیار مهمی را در این خصوص بر می‌دارد و این درحالی است که در این زمینه حمایت‌ها به شدت ناقص است. اما نکته مهم این است که در همین زمینه امسال دولت برنامه‌های خوبی در پیش دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha