سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 147685

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران از تشکیل کمیته‌ای برای مقابله با ازدیاد حشره سفید بالک در تهران خبر داد.

سلامت نیوز:  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران از تشکیل کمیته‌ای برای مقابله با ازدیاد حشره سفید بالک در تهران خبر داد. 

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با ایلنا در مورد اقدامات صورت گرفته برای مقابله با سفید بالک یا مگس سفید در تهران گفت: کمیته‌ای با عضویت سازمان پارک‌ها و فضای سبز، ستاد محیط زیست شهرداری تهران، جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات گیاه پزشکی، سازمان حفاظت نباتات و اداره محیط زیست به عنوان متولی اصلی کنترل این حشرات تشکیل شده است.

وی ادامه داد: قرار است که این کمیته دستور العملی را برای حل این معضل تدوین کند و پس از آن هر دستگاهی وظایف تعیین شده‌اش را انجام دهد، اما پیش از آن اقداماتی از سوی شهرداری تهران همانند آبشویی درختان و استفاده از «کارت زرد» برای جذب سفیدبالک‌ها در نقاط پر جمعیت این حشرات صورت گرفته است.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به انجام اقدامات پژوهشی در این زمینه عنوان کرد: مرکز تحقیقات گیاه پزشکی، سازمان حفظ نباتات و جهاد کشاورزی در این حوزه فعال و مشغول به کار هستند.

بازگیر در پاسخ به این سوال که چه دستگاهی متولی اصلی مقابله با این حشرات است، گفت: مقابله با سفید بالک‌ها تکلیف قانونی شهرداری و وزارت جهاد کشاورزی است و از آنجا که سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه اجرایی ندارد، پیگیری و نظارت‌های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه هنوز مطالعات در زمینه یافتن منشا حضور این حشرات کامل نشده است، افزود: تاکنون محرز شده است که این حشرات هیچ خطری برای انسان ندارند و تنها مزاحمت روانی و نگرانی ایجاد می‌کنند، بر همین اساس قرار شده است که در این زمینه با کمک صدا و سیما اطلاع رسانی‌های لازم به شهروندان صورت بگیرد تا اثرات روانی آن نیز کاهش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha