طی مراسمی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و معاون بهداشت وزارت بهداشت، صدور کارت بهداشت اصناف غذایی از امروز 22 اردیبهشت ماه به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد.

سلامت نیوز: طی مراسمی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و معاون بهداشت وزارت بهداشت، صدور کارت بهداشت اصناف غذایی از امروز 22 اردیبهشت ماه به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، در راستای اجرای برنامه پنجم توسعه و پیرو عقد تفاهم نامه «واگذاری خدمات الکترونیک سلامت به دفاتر پیشخوان دولت» بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور واگذاری فرآیند صدور کارت بهداشت به دفاتر پیشخوان دولت از امروز آغاز شد.

بر اساس این گزارش، در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و تأمین سلامت، ایمنی و بهداشت مواد غذایی تولید و عرضه شده و به استناد مواد 39 و 40 آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، کارت بهداشت برای متصدیان و کارکنان مراکز تهیه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومی پس از انجام معاینات پزشکی و آزمایشات غربالگری صادر می‌شود.

مدت اعتبار کارت بهداشت برای دست اندرکاران مواد غذایی که به طور مستقیم با مواد غذایی بسته بندی نشده، تجهیزات مواد غذایی، ظروف و لوازم یا سطوح در تماس مستقیم با مواد غذایی آماده مصرف ارتباط دارند به دلیل اهمیت موضوع شش ماه و برای سایر افراد مشمول یک سال است.

لذا تاکنون با توجه به تعدد و تنوع مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی که به نحوی با سلامتی جامعه در ارتباط است و تعداد کثیر شاغلان دست اندر کار در مراکز مذکور بخش قابل توجهی از ساعات کاری کارشناسان به فرآیند صدور کارت اختصاص می‌یابد.

از این رو واگذاری صدور کارت بهداشت اصناف به دفاتر پیشخوان دولت در کوتاه کردن فرآیند، دسترسی بیشتر مردمی و تکریم ارباب رجوع و آزاد سازی ساعات کاری کارشناسان برای انجام فعالیت‌های نظارتی و بازرسی نقش بسیار موثری خواهد داشت.

گفتنی است؛ در این مراسم علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام ترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر حاج میر اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و تنی چند از مدیران وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha