براساس اعلام سازمان انتقال خون ایران، استان‌های ایلام، سمنان و کهگیلویه و بویر احمد به عنوان سه استان با بالاترین شاخص رشد اهدای خون بانوان معرفی شدند.

سلامت نیوز: براساس اعلام سازمان انتقال خون ایران، استان‌های ایلام، سمنان و کهگیلویه و بویر احمد به عنوان سه استان با بالاترین شاخص رشد اهدای خون بانوان معرفی شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان انتقال خون، استان ایلام با شاخص اهدای خون بیش از هشت درصد و افزایش بیش از 6 دهم درصد رتبه نخست را در این زمینه به دست آورده است.
همچنین استان سمنان با شاخص نزدیک به 6 درصد و رشد شاخص نزدیک به 6 دهم درصد دومین استانی است که توانسته است همسو با سیاست‌های جذب بانوان اهدا کننده خون عمل کند.
سومین استان با شاخص رشد پنج دهم درصدی، کهگیلویه و بویر احمد است که در زمینه جذب بانوان اهدا کننده باید تلاش زیادی کند زیرا شاخص اهدای خون در این استان کمتر از شاخص کشوری اهدای خون بانوان است و کمی بیش از سه درصد اهدا کنندگان این استان، زن هستند.
بنابراین گزارش، اداره کل انتقال خون استان لرستان موفق شده است به شاخص اهدای خون بیش از 9 درصدی دست یابد که البته در این شاخص نسبت به سال گذشته بهبودی حاصل نشده است.
آمار سال 93 نشان می دهد استان ایلام دومین استانی است که برتری خود را در آمار اهدای خون بانوان حفظ کرده است و پس از آن استان مرکزی با آمار بیش از هفت درصد اهدای خون بانوان از نظر شاخص اهدای خون بانوان در رتبه سوم قرار می‌گیرد که این استان نیز شاخص اهدای خون بانوان را سه درصد بهبود بخشیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha