دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 14771

معاون آموزشی وزارت بهداشت از تغییرات شرایط ادامه تحصیل دانشجویان رشته طب سنتی و ایجاد درمانگاههای طب سنتی به منظور ایجاد بستر درمانی برای دانشجویان رشته طب سنتی خبر داد.

دکتر بهرام عین اللهی در گفتگو با مهر افزود: با توجه به افزایش تعداد دانشجویان طب سنتی و آغاز سومین دوره پذیرش این دانشجویان تغییراتی در این دوره رخ داده است.

وی یادآور شد: از سال آینده مقطع کارشناسی ارشد در رشته طب سنتی در دانشگاههای علوم پزشکی نخواهیم داشت و این برنامه آموزشی کارشناسی ارشد به دکتری تخصصی ارتقا می یابد.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: با توجه به تغییرات برنامه کارشناسی ارشد و ارتقای آن به دوره دکتری تخصصی برنامه دانشجویان نیز به دو بخش آموزشی و تحقیقاتی تقسیم می شود.

وی گفت: بر اساس برنامه آموزشی دانشجویان طب سنتی این دانشجویان باید در دو سال دوم تحصیل خود یک پروژه تحقیقاتی را در طب سنتی انتخاب کنند. در واقع در دو سال اول دوره آموزشی خود را طی می کنند و در دو سال بعدی دوره پژوهش را می گذرانند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: در صورتی که این دانشجویان برای دوره تحقیقاتی خود نیاز داشته باشند به کشورهای خاصی اعزام شوند در صورت تایید پروژه تحقیقاتی و دبیرخانه مربوطه، اعزام صورت می گیرد.

وی با اشاره به افزایش درخواستهای دانشگاههای علوم پزشکی کشور برای ایجاد رشته طب سنتی گفت: درخواستهای زیادی برای ایجاد دانشکده طب سنتی وجود دارد که پس از بازدید گروه ارزیابی در سایر دانشگاه های علوم پزشکی هم راه اندازی می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از ایجاد کلینیک های طب سنتی در دانشگاههای علوم پزشکی خبر داد و گفت: برای فراهم شدن هرچه بهتر بستر آموزش بالینی رشته طب سنتی، درمانگاهها و کلینیکهای طب سنتی با هدف امکان انجام فعالیت های درمانی در این رشته ایجاد می شود تا این دانشجویان بتوانند فعالیتهای درمانی نیز در آنجا داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha