سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 147715

رئیس گروه غربالگری سازمان بهزیستی کشور گفت: نقص شنوایی شایع‍‌ترین نقص بدو تولد است.

سلامت نیوز:رئیس گروه غربالگری سازمان بهزیستی کشور گفت: نقص شنوایی شایع‍‌ترین نقص بدو تولد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،  محسن فیروزبخت در کارگاه ارزشیابی برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله زود هنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران شهرکرد، نقص شنوایی را شایع‍ترین نقص بدو تولد عنوان کرد.
وی شروع مرحله آزمایشی طرح غربالگری شنوایی در NLCN، بازبینی دستورالعمل‌ها، اجرای پژوهش‌های مرتبط با برنامه و برگزاری همایش یک دهه تلاش پر ثمر سازمان بهزیستی در خصوص غربالگری شنوایی نوزادان را از سیاست‌های برنامه غربالگری در سال 94 عنوان کرد و گفت: ‌در سال گذشه بالغ بر 63 درصد پوشش غربالگری را داشتیم که امیدواریم این رقم را در سال 94 به بالای 80 درصد ارتقا دهیم.
رئیس گروه غربالگری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه غربالگری نوزادان بیش از یک دهه صورت گرفته است افزود: در این مدت حدود 5 میلیون و 500 هزار نوزاد غربال شدند که توانستیم از عوارض بعدی که کودک با آن مواجه می‌شود جلوگیری کنیم.
وی تاکید کرد: سعی داریم مشکلات ناشنوایی و کم‌شنوایی را در موارد مادرزایی و سن طلایی زیر یک سال کار، درمان‌شان را آغاز کنیم زیراکه اگر زمان بگذرد، مراحل درمان سخت‌تر خواهد بود.
فیروزبخت با اشاره به اینکه هرچه کودکان همراه با اختلالات شنوایی بزرگتر شوند عوارض بیشتری را در پی دارد افزود: پیشگیری در همه سنین می‌تواند مثمر ثمر باشد.
به گزارش ایسنا، وی خاطر نشان کرد: در هر هزار تولد 7.2 نفر در بدو تولد به این عارضه مبتلا هستند که این رقم بسیار بالایی در کشور است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha