سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 147722

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: وزیر بهداشت درخواست می‌کنم پیشنهاد واگذاری مدیریت بیمارستانهای تهران را به شهرداری تهران پس بگیرد چرا که شاید این بیمارستانها نیز تغییر کاربری بدهند و ساختمان‌های دیگری به جای بیمارستان ساخته شود.

سلامت نیوز:عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: وزیر بهداشت درخواست می‌کنم پیشنهاد واگذاری مدیریت بیمارستانهای تهران را به شهرداری تهران پس بگیرد چرا که شاید این بیمارستانها نیز تغییر کاربری بدهند و ساختمان‌های دیگری به جای بیمارستان ساخته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از افکارنیوز، رحمت‌الله حافظی در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که با حضور قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محمد باقر قالیباف شهردار تهران برگزار شد پس از گزارشات وزیر اظهارداشت: از وزیر بهداشت درخواست می‌کنم پیشنهاد واگذاری مدیریت بیمارستانهای تهران را به شهرداری تهران پس بگیرد چرا که شاید این بیمارستانها نیز تغییر کاربری بدهند و ساختمان‌های دیگری به جای بیمارستان ساخته شود.
وی افزود: تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت جامعه وظیفه اصلی وزارت بهداشت است و مجموعه وظایف مشترکی مابین وزارت بهداشت و سلامت شهری وجود دارد که می‌تواند تعامل این دو دستگاه را بیشتر کند.
حافظی افزود: شهرداری در توزیع مواد غذایی و استاندارد در سطح شهر تهران اقدام می‌کند ولی به دلیل پتانسیل‌های کم نمی‌تواند با مواد غذایی غیر استاندارد مقابله کند.
حافظی افزود: در بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها آمده است که مدیریت شهری می‌تواند فعالیت مراکز آلاینده را متوقف کند ولی دولت به این قانون به عینک اشتغالزایی نگاه می‌کند.
وی گفت: در حال حاضر کارخانه روغن‌نباتی پارس قو بیش از ۲۰ سال قبل باید متوقف می‌شده است ولی در حال حاضر با دستور معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری این اقدام صورت نمی‌گیرد.
وی به سنجش مطالعات سلامت شهری اشاره کرد و گفت: در طرح تحول نظام سلامت انتظار می‌رود بخش بهداشت پررنگ‌تر شود چرا که بهداشت در شهر تهران نابسامان است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: جمع‌آوری زباله‌های شهر تهران، پردازش و دفن آنها تهدید جدی برای سلامت محیط زیست است.
حافظی تاکید کرد: در آستانه بحران آلودگی هوا و غذا هستیم که البته با ارتقا استاندارد خودروها و حذف بنزین پتروشیمی، روزنه‌هایی می‌بینیم که تهدید آلودگی هوا کمتر شود.
وی گفت: شورای شهر به مواد غذایی مصرفی در شهر تهران نظارت می‌کند و گزارش‌ها نشان می‌دهد وضعیت در مصرف مواد غذایی نسبت به سال ۹۲ خیلی بهتر شده است.
وی گفت: در مورد بحث آب دغدغه بسیار جدی وجود دارد که انتظار داریم کمیته مشترکی با حضور شهردار تشکیل و در خصوص پیشگیری و بهداشت و درمان در زمینه‌های مختلف صحبت شود.
وی گفت: اعتقاد داریم نباید ذکر مشکلات باعث تشویش اذهان عمومی شود و اگر مطمئن هستیم که تهدید سلامت جامعه با دقت پیگیری می‌شود مشکلی نخواهیم داشت ولی وقتی بی‌تفاوتی‌های مسئولان را می‌بینیم نمی‌توانیم سکوت کنیم.
وی گفت: آمبولانس‌های اورژانس تهران باید ۴۲۵ دستگاه باشد ولی هم‌اکنون ۱۶۵ دستگاه است و یک هزار و ۷۰۰ نفر در این بخش مشغول به فعالیت هستند که باید تعداد این افراد نیز افزایش یابد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد: سازمان مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در تهران تشکیل شود و اگر این سازمان تشکیل شود بخشی از مشکلات در بحران‌ها حل می‌شود.
وی درباره توزیع نامتوازن و امکانات پزشکی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر منطقه ۲ تهران دو برابر منطقه ۱۸ دارای مراکز درمانی و بهداشتی است.
حافظی به پارک پردیسان نیز اشاره کرد و گفت: این پارک ظرفیت بالقوه‌ای برای افزایش زیست‌محیطی شهر تهران دارد و اجازه دهند شهرداری تهران این پارک را به تفرجگاه عمومی تبدیل کند و ظرفیت زیست محیطی افزایش یابد.
وی گفت: رئیس جمهور با یک دستور قاطع این مشکل را حل کند و پارک پردیسان برای استفاده عموم مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha