سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس، با بیان اینکه وضعیت کلی امحا پسماندهای بیمارستانی مثبت است، گفت: زباله‌های بیمارستانی می تواند 50 متر مکعب از خاک را برای همیشه آلوده کند و از بین ببرد.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس، با بیان اینکه وضعیت کلی امحا پسماندهای بیمارستانی مثبت است، گفت: زباله‌های بیمارستانی می تواند 50 متر مکعب از خاک را برای همیشه آلوده کند و از بین ببرد.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، در خصوص وضعیت پسماندهای بیمارستانی، گفت: در حال بر اساس نظر شورای عالی محیط زیست همه بیمارستان ها موظف شده اند تا امحای زباله های عفونی را در محیط بیمارستانی داشته باشند.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری بازدید از بیمارستان‌های حوزه گیلان، گفت: تقریبا می توان گفت تمامی بیمارستان‌های استان گیلان مجهز به دستگاه‌های امحای پسماند هستند، لذا اگر در بیمارستانی در این زمینه ضعف وجود داشته باشد دانشگاه علوم پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست باید نظارت داشته باشند تا زباله‌های آلوده و عفونی با زباله های معمول شهری مخلوط نشود.
وی افزود: بازگشت زباله‌های عفونی به چرخه محیط زیست آسیب های بسیاری به محیط زیست وارد خواهد کرد؛ باید توجه داشت که پسماندهای بیمارستانی از پرخطرترین زباله هاست که آلودگی هوا و همچنین آلودگی آب ایجاد می کند و در واقع خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کنند.
این نماینده در مجلس نهم تاکید کرد: زباله های بیمارستانی می تواند 50 متر مکعب از خاک را برای همیشه آلوده کند و از بین ببرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha