عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمع آوری زباله‌های عفونی به معضلی برای نظام سلامت کشور تبدیل شده است، گفت: شهرداری و وزارت بهداشت با همکاری یکدیگر باید به این موضوع بپردازند و هرگونه کم کاری ازسوی دستگاه‌های دخیل می‌تواند مشکلات زیادی را دراین زمینه ایجاد کند.

سلامت نیوز:  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمع آوری زباله‌های عفونی به معضلی برای نظام سلامت کشور تبدیل شده است، گفت: شهرداری و وزارت بهداشت با همکاری یکدیگر باید به این موضوع بپردازند و هرگونه کم کاری ازسوی دستگاه‌های دخیل می‌تواند مشکلات زیادی را دراین زمینه ایجاد کند.

احمد آریایی نژاد در گفت‌وگو با میزان، درباره پسماندهای بیمارستانی اظهار کرد: متاسفانه جمع آوری زباله‌های عفونی به معضلی برای نظام سلامت کشور تبدیل شده، این در حالی است مسئولان نسبت به این موضوع بی‌توجه بوده و برنامه های زودگذر اقتصادی را به منافع بلند مدت ترجیح داده اند.
وی در ادامه با بیان این مطلب که زباله‌های عفونی علاوه بر اینکه سلامت مردم جامعه را به مخاطره می‌اندازد، سلامت محیط زیست را نیز تهدید می‌کند، تصریح کرد: در صورت بی توجهی این پسماندها می تواند موجب انتشار میکروب ها و بروز عفونت همچنین آلودگی در سطح جامع شود. براین اساس مسئولان باید با جدیت بیشتری با این موضوع برخورد کنند؛ چرا که کوتاهی در این حوزه خطرات جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی باید مجهز به زباله سوز باشند، تصریح کرد: شهرداری و وزارت بهداشت با همکاری یکدیگر باید به این موضوع بپردازند و هرگونه کم کاری ازسوی دستگاه‌های دخیل می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.
آریایی نژاد در خاتمه به شائبه ورود پسماندهای بیمارستانی به آب‌های زیرزمینی اشاره کرد و گفت: تاکنون در این خصوص موضوعی به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه داده نشده است، اما ما در مجلس در تلاش هستیم تا نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha