سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 147738

متخصص پوست و مو گفت: گوشه‌ کردن ناخن پا رشد غیرطبیعی ناخن است که به داخل گوشت رفته و باعث بروز درد می‌شود که پوشیدن کفش تنگ، عدم رعایت بهداشت پا، کوتاه کردن نامناسب ناخن، ناهنجاری مادرزادی، چاقی و دیابت از عوامل ایجاد آن است.

سلامت نیوز:متخصص پوست و مو گفت: گوشه‌ کردن ناخن پا رشد غیرطبیعی ناخن است که به داخل گوشت رفته و باعث بروز درد می‌شود که پوشیدن کفش تنگ، عدم رعایت بهداشت پا، کوتاه کردن نامناسب ناخن، ناهنجاری مادرزادی، چاقی و دیابت از عوامل ایجاد آن است.

مهرداد ریاضی در گفت‌و گو با فارس گفت: عارضه گوشه کردن ناخن پا رشد غیرطبیعی ناخن است که به داخل گوشت رفته و به آن فشار وارد می کند.بنابراین گوشه کردن ناخن یا ناخنک زمانی رخ می دهد که ناخن به طور طبیعی رشد نکند.
وی ادامه داد: مهمترین علامت ناخنک بروز درد است همچنین رنگ بافت انگشت قرمز رنگ شده و با پوشیدن کفش،درد ناخن بیشتر می شود.
این متخصص پوست ومو در مورد عوامل پیدایش ناخنک گفت: پوشیدن کفش تنگ، عدم رعایت بهداشت پا، کوتاه کردن نامناسب ناخن، ناهنجاری مادرزادی ناخن، چاقی، دیابت، بیماری قارچی و تعریق بیش از حد پا باعث گوشه کردن ناخن می شود.
ریاضی افزود: کوتاه کردن بسیار ناخن، گرد کوتاه کردن ناخن، کندن ناخن با دست به جای استفاده از ناخن گیر، ایجاد گوشه های تیز و کوتاه، پوشیدن کفش های تنگ و نوک تیز، پنجه کوتاه و پاشنه بلند نیز از دیگر عوامل ایجاد آن است.
این متخصص پوست ومو گفت: بنابراین رعایت نکات بهداشتی و تمیز نگه داشتن پا و استفاده از مواد ضدعفونی کننده و پوشیدن کفش مناسب می تواند از بروز این بیماری دردناک جلوگیری کند.
وی افزود: می توان روزانه پا را در آب ولرم و موادضد عفونی کننده قرار داد تا ناخن به اصطلاح خیس خورده و از گوشت بیرون بیاید. اما برای درمان جدی این عارضه باید دقت کرد اگر ناخن دچار عفونت و ترشح چرکی شده یا در یک دوره زمانی ناخن مرتب به گوشت فرو می رود باید به پزشک مراجعه کرد.درمان آن نیز معمولا با مصرف آنتی بیوتیک و گاهی انجام جراحی و کشیدن ناخن خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha