یک فعال حقوق صنفی کارگران بازنشسته استان یزد با انتقاد از مصوبه دولت مبنی بر افزایش ۱۵ درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: مستمری بازنشستگان طی چند سال بحرانی گذشته با تورم فاصله گرفته و مصوبه اخیر دولت این فاصله را تا حد زیادی افزایش داده بطوریکه روز به روز شاهد فقیر‌تر شدن این بازنشستگان هستیم.

سلامت نیوز: یک فعال حقوق صنفی کارگران بازنشسته استان یزد با انتقاد از مصوبه دولت مبنی بر افزایش ۱۵ درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: مستمری بازنشستگان طی چند سال بحرانی گذشته با تورم فاصله گرفته و مصوبه اخیر دولت این فاصله را تا حد زیادی افزایش داده بطوریکه روز به روز شاهد فقیر‌تر شدن این بازنشستگان هستیم.

محمد قاسم رضایی، دبیر کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان یزد در گفت و گو با ایلنا، افزود: وقتی برای مستمری امسال آخرین میزان تورم اسفند ماه آن هم نه بصورت واقعی که بر اساس نرخ تورم اعلام شده توسط دولت در نظر گرفته می‌شود، تورم سالی که پیش روست به فراموشی سپرده می‌شود.

این فعال صنفی افزود: با یک حساب سر انگشتی و محاسبه درصدهای معوقه سال‌های اخیر به این نتیجه می‌رسیم که نه تنها امسال مستمری بازنشستگان ۱۵ درصد افزایش نداشته بلکه کسری قابل توجهی در مستمری‌ها مشاهده می‌شود.

رضایی اضافه کرد: اگر مستمری بازنشستگان را با حقوق و مزایای دریافتی شاغلین که آنهم ناچیز است مقایسه کنیم، به عمق فاجعه و وضعیت اسفبار معیشتی مستمری‌بگیران پی‌خواهیم برد.

او تاکید کرد: در این شرایط بازنشستگان با پس رفت حقوق اجبارا باید تورم واقعی که در آمار دولتی دیده نمی‌شود را تحمل کنند و مایحتاج روزمره خانواده خود را به سختی تهیه کنند.

رضایی افزود: ما از هیات محترم وزیران و در راس آن رییس دولت انتظار داشتیم امسال وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به بدهی کلان دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: زندگی شرافتمندانه بیمه شدگان به ویژه بازنشستگان با انباشت این بدهی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی گفت: تامین اجتماعی قریب به صد هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است که تاخیر در پرداخت این مبلغ فشار زندگی را بر بازنشستگان بیشتر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha