رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ضمن هشدار به دست اندرکاران و قانون گذاران اعلام کرد: در صورتی که قوانین مرتبط به مواد مخدر تشدید نشود، شرایط مواد مخدر در کشور خطرناک تر خواهد شد.

سلامت نیوز:  رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ضمن هشدار به دست اندرکاران و قانون گذاران اعلام کرد: در صورتی که قوانین مرتبط به مواد مخدر تشدید نشود، شرایط مواد مخدر در کشور خطرناک تر خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، سردار علی مویدی در حاشیه نشست تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون جدید مبارزه با مواد مخدر افزود: یکی از خواسته های پلیس برای مبارزه موثر در امر مواد مخدر تشدید مجازات ها است که متاسفانه در آینده شاهد کاهش این تشدید خواهیم بود. 
وی افزود: مشکلات قوانین و مقررات مبارزه با مواد مخدر در آینده با توجه به قانون جدید افزایش خواهد یافت چرا که امنیت ملی، جامعه و شهروندان را به خطر می اندازد. 
وی از قوه مقننه خواست تا در تصویب قوانین جدید دقت کند و ملاحظات امنیتی و سلامت جامعه را مدنظر قرار دهد که در غیر این صورت تاوان بی دقتی و بی توجهی در این حوزه را باید بپردازیم.
مویدی اضافه کرد: به عنوان فردی که در بطن ماموریت ها در حوزه مواد مخدر هستم استدعا دارم قانون گذاران دقت و توجه داشته باشند و دغدغه و نگرانی مردم را در حوزه مواد مخدر مدنظر قرار دهند تا در آینده هزینه های گزافی پرداخت نکنیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار مویدی این اظهارات را در مورد اصلاح آیین نامه دادرسی کیفری در حوزه مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.


** استفاده از کمترین فرصت 
مویدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مجرمین از کمترین فرصت برای خواسته های خود استفاده می کنند که بلعیدن مواد از جمله آنها است. 
وی در خصوص مقابله با این قبیل سوء استفاده ها اظهارداشت: دستگاه های ویژه ای در بسیاری از ورودی های داخل کشور از جمله فرودگاه برای کشف سوء استفاده های یاد شده تعبیه شده است .ضمن اینکه این امکانات در سازمان زندان ها برای کنترل و برخورد جدی با این گونه شیوه ها وجود دارد.
وی اضافه کرد: تجهیزات و امکانات نسبی در این زمینه در نیروی انتظامی وجود دارد اما به دلیل تحریم ها نیازمند مساعدت در این حوزه هستیم.
نامبرده درباره مبارزه با مواد مخدر در مرزها هم اظهارداشت: اقدامات لازم در امتداد مرزها انجام شده و این اقدام تاثیری زیادی در کاهش ورود مواد مخدر به کشور داشته است.


**صد ها شیوه ورود مواد به کشور را کشف کرده ایم 
رییس پلیس مبازره با مواد مخدر ناجا گفت: به دلیل تقاضایی که در حوزه مواد مخدر در دنیا وجود دارد مجرمین و قاچاقچی ها سعی دارند برای انتقال مواد، از شیوه های متفاوت استفاده کنند.
وی اضافه کرد: صدها شیوه و راه کار از قاچاقچیان برای ورود مواد مخدر به کشور را کشف کرده ایم و قاچاقچی ها هم هر روز یک شیوه را انتخاب می کنند تا از آن طریق مواد مخدر را وارد کشور کنند.
وی به مثالی اشاره کرد و گفت: در مرز شرقی کشور گوسفندهای حامل مواد مخدر را در مرزها رها کرده بودند که این گوسفندها توسط مرزبانان شناسایی شدند که پس از بررسی ها علمی مشخص شد ، به گوسفندان مواد مخدر خورانده اند.
مویدی اضافه کرد: پلیس همواره شیوه های مختلف قاچاقچیان را رصد و با آن مبارزه می کند و با توجه به تلاش روزمره در این زمینه باز هم در این حوزه آسیب پذیر هستیم اما باید با اقدامات لازم این آسیب ها به حداقل برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha