چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 147805

استادیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد عمل جراحی گفت: "لازک" نوعی از عمل اصلاح دید است که در آن بر خلاف لیزیک نیازی به برداشتن لایه‌ قرنیه نیست.

سلامت نیوزاستادیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد عمل جراحی گفت: "لازک" نوعی از عمل اصلاح دید است که در آن بر خلاف لیزیک نیازی به برداشتن لایه‌ قرنیه نیست.

علیرضا پیمان در گفت‌و‌گو با ایسنا ، با بیان اینکه لیزیک روش جراحی لیزری چشم برای اصلاح عیوب انکساری در افراد دوربین، نزدیک بین و آستیگمات است، اظهار کرد: در این عمل برای اصلاح عیب انکساری لایه‌ای از قرنیه برداشته و پس از اصلاح قرنیه این لایه دوباره سرجای خود قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه لازک نوعی دیگر از عمل اصلاح دید است که بر خلاف لیزیک نیازی به برداشتن لایه‌ قرنیه نیست، افزود: در این روش سطحی‌ترین لایه قرنیه بدون برداشتن برش داده می‌شود و مستقیما لیزر می‌شود، در PRK به دلیل اینکه لایه (فلپ) برداشته نمی‌شود بسیار کم خطر است و عوارضی مانند جا‌به‌جایی لایه بریده شده قرنیه را به دنبال ندارد.
این چشم پزشک با بیان اینکه معمولا پس از لازک جهت کاهش درد و ترمیم زخم چند روز پس از عمل تا ترمیم سطح قرنیه از لنز تماسی نرم خاصی به عنوان پانسمان استفاده می‌شود، اضافه کرد: ممکن است دید بعد از عمل چندان شفاف نباشد، اما به تدریج بینایی فرد به حالت اولیه بازمی‌گردد.
پیمان تصریح کرد: عمل لازک برای اصلاح عیوب انکساری چندان مرسوم نیست و بهتر است بیمار قبل از انجام هر گونه جراحی بر روی چشم با پزشک مشورت کند، زیرا پزشک شرایط بیمار را در نظر گرفته و در اغلب موارد روشی انتخاب می‌شود که نتیجه نهایی بهتری داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha