به دنبال توسعه رشته‌های فوق تخصصی جدید مغز و اعصاب در کشور هستیم.

سلامت نیوزبه دنبال توسعه رشته‌های فوق تخصصی جدید مغز و اعصاب در کشور هستیم.

به گزارش سلامت نیوز ،‌ رئیس انجمن علوم اعصاب ایران در بیست و دومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران گفت: هر چند تعداد متخصصین مغز و اعصاب در کشور به تعداد قابل توجهی افزایش یافته ولی هنوز در کشور نیاز به این رشته وجود دارد، ضمن اینکه به دنبال توسعه شاخه‌های تخصصی‌تر علوم اعصاب در کشور هستیم.
حسین پاکدامن، رئیس انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران در خصوص پیشرفت قابل توجه کشور در تربیت متخصصین مغز و اعصاب اظهار داشت:در اوایل انقلاب تعداد متخصصین مغز و اعصاب در کشور حدود 18 نفر بود. 
آماری که در حال حاضر از تعداد متخصصین این رشته در کشور در دست است، 1023 نفر یعنی به ازای هر صد هزار نفر، 1.3 پزشک متخصص مغز و اعصاب در کشور به ارائه خدمات مشغولند.
 
وی ادامه داد: هدف مهمی که به دنبال آن هستیم، توسعه رشته‌های فوق تخصصی مغز و اعصاب است تا بتوانیم خدمات تخصصی‌تری در کشور ارائه دهیم.
 
پاکدامن، در خصوص کیفیت خدمات نورولوژی در کشور گفت:مقالاتی که در مورد بیماری‌های مغز و اعصاب در مجلات معتبر دنیا به چاپ می‌رسد، در مجله شاخص، اختصاصی و مرجع این رشته رتبه اول دراختیار ایران است ولی در منطقه خاورمیانه دوم هستیم.
 
وی افزود: در سطح جهان، رتبه بیست‌ و هفتم را داریم که این رتبه در بین حدود 200 کشور بوده و جایگاه بسیار قابل قبولی است.
 
پاکدامن میزان علاقمندی ادامه تحصیل در رشته‌ مغز و اعصاب را خوب ارزیابی کرد و گفت:طبق آمار سومین یا چهارمین انتخاب رشته برای تخصص، مربوط به علوم اعصاب است.
 
پاکدامن به افزایش استفاده از وسایل و پاراکلینیک در کشور اشاره کرد و گفت:استفاده از وسایل آزمایشگاهی و پاراکلینیکی در تشخیص بیماری‌های اعصاب، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در کشور به خوبی از این تجهیزات استفاده می‌کنیم.
 
بیست و دومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران تا 25 اردیبهشت در هتل المپیک در حال برگزاری است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha