چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 147817

رئیس دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: طرح تحول سلامت دهان و دندان که از 23 فروردین و همزمان با روز جهانی دندانپزشکی آغاز شد، مهمترین برنامه‌اش را در سال جاری، کاهش پرداختی از جیب مردم قرار داده است.

سلامت نیوز: رئیس دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: طرح تحول سلامت دهان و دندان که از 23 فروردین و همزمان با روز جهانی دندانپزشکی آغاز شد، مهمترین برنامه‌اش را در سال جاری، کاهش پرداختی از جیب مردم قرار داده است.

حمید صمدزاده، رئیس دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت و درمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در آستانه یک ماهگی طرح تحول دهان و دندان اظهار کرد: هر چند آغاز برنامه طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال 93 بود اما در حوزه بهداشت و سلامت دهان و دندان این طرح رسما از 23 فروردین ماه امسال کلید خورد.
وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه هزینه درمان در بخش دهان و دندان بسیار بالا است، مهمترین هدف طرح تحول دهان و دندان کاهش پرداختی از جیب مردم در نظر گرفته شده است.
صمدزاده برنامه‌های اصلی این طرح را برشمرد و گفت: اصلی‌ترین برنامه‌ها، ارائه خدمات پیشگیرانه بهداشتی در مدارس ابتدایی کشور برای افراد زیر 14 سال است.

وی در ادامه گفت: بحث غربالگری از دیگر برنامه‌های بخش بهداشتی در تحول دهان و دندان است که با انجام ویزیت‌های مداوم و دوره‌ای در مدارس ابتدایی سراسر کشور، سعی در کاهش شاخص پوسیدگی دندانی در کودکان زیر14 سال داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha