چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 147839

دبیر کل مجمع خیرین سلامت از ساخت یک بیمارستان در مرز افغانستان به دلیل گسترش سل در شهرستان زابل خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از مبتلایان به سل به دلیل نبود امکانات در منطقه مجبورند به شهرستانهای دیگر سفر کنند و با خود سوغات سل به همراه می برند به طوریکه در بیمارستان دانشوری تهران هم اکنون پرستارانی به دلیل مجالست با این بیماران به سل مبتلا شده اند.

سلامت نیوز:دبیر کل مجمع خیرین سلامت از ساخت یک بیمارستان در مرز افغانستان به دلیل گسترش سل در شهرستان زابل خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از مبتلایان به سل به دلیل نبود امکانات در منطقه مجبورند به شهرستانهای دیگر سفر کنند و با خود سوغات سل به همراه می برند به طوریکه در بیمارستان دانشوری تهران هم اکنون پرستارانی به دلیل مجالست با این بیماران به سل مبتلا شده اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، سید رضا نیری با اشاره به اقدامات خیرین در مناطق کم برخوردار کشور بیان کرد: اقدامات خوبی توسط خیرین در مورد ساخت بیمارستان در سیستان و بلوچستان برای بیماران مسلول انجام شده و در زابل نیز که به دلیل همجواری با افغانستان بیماری سل مقاوم وجود دارد و ریزگردها نیز اقدام به انتقال سل می‌کند مشکلاتی در ابتلای هموطنانمان به این بیماری به وجود آمده است.

وی تاکید با بیان اینکه مردم این مناطق مشکلاتی در درمان بیماری سل دارند، عنوان کرد: خیلی از این افراد مجبور هستند که در این شرایط سخت به زندگی خود ادامه دهند.

نیری با اشاره به تلاش برخی از این بیماران برای درمان این بیماری‌ها در شهرستان‌ها گفت: متاسفانه عده ای از این بیماران که برای درمان به شهرستانها می‌روند با خود سوغات سل به همراه می‌برند و در بیمارستان مسیح دانشوری تهران نیز هم اکنون پرستارانی هستند که به دلیل مجالست با بیماران مبتلا به سل به این بیماری دچار شدند.

نیری با اشاره به برنامه‌های مجمع خیرین برای سهولت درمان بیماری سل در مناطق همجوار با مرز افغانستان بیان کرد: برنامه ای برای ساخت بیمارستانی برای درمان بیماری سل در این منطقه طراحی شد و هدف آن نیز سهولت در درمان این بیماران و جلوگیری از انتقال این بیماری به شهرهای دیگر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha