رئیس انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران، گفت: «سردرد» و سپس «کمر درد» از شایع‌ترین دردها در میان ایرانیان است.

سلامت نیوزرئیس انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران، گفت: «سردرد» و سپس «کمر درد» از شایع‌ترین دردها در میان ایرانیان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا ، دکتر محمد شریفی در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی درد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دوازدهمین همایش علمی انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران در گفت‌‌و‌گو با آنا، گفت: درد یکی از مهم‌ترین علت مراجعه بیماران به کلینیک‌های پزشکی در همه جهان و از جمله ایران است. همه مردم در طول زندگی خود «درد» را به شکل‌های مختلف از قبیل مزمن و حاد تجربه کرده‌اند اما «سردرد» و سپس «کمر درد» از شایع‌ترین درد در میان ایرانیان است.

رئیس انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران، افزود: تشخیص و درمان به موقع بیماری‌ها تاثیر بسزایی در کاهش درد دارد، به گونه‌ای که تاخیر در تشخیص و مراجعه به پزشک می‌تواند عوارض فراوانی را در پی داشته باشد. برای مثال ممکن است شخصی به صورت مداوم از سر درد شکایت داشته باشد اما آن را یک درد طبیعی بداند و با تاخیر به پزشک کند که پس از بررسی‌ها انجام شده مشخص می‌شود علت سر درد ضایعات نخاعی، مغزی و یا تومور بوده که به علت تاخیر در مراجعه برای درمان زمانی کافی وجود ندارد.

وی افزود: متاسفانه برای درد‌های کمر بیشتر مردم به خوددرمانی می‌پردازند یا از روش‌های سنتی به درمان می‌پردازند که این امر نیز می‌تواند عوارض فراوانی را در پی داشته باشند.

شریفی با تاکید براینکه درد باید همیشه مورد توجه بیمار و پزشک قرار بگیرد، عنوان کرد: بسیاری از افراد زمانی که دچار درد می‌شوند به مدت 1 الی 2 روز به پزشک مراجعه نمی‌کنند زیرا بر این باور هستند که به خودی خود بهبود می‌یابد اما توصیه می‌شود اگر درد بیش از 2 روز به طول انجامید حتما باید به پزشک مراجعه کرد.

رئیس انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران در ادامه با توجه مهم‌ترین علت شیوع سرد درد در ایران گفت: سر درد علت‌های بسیار زیادی دارد که متاسفانه پارازیت‌های ماهواره‌ای و آلودگی‌های هوا پزشکان را برای تشخیص علت گمراه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha