رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان دکتر شریعتی گفت: برنامه های جدیدی برای حمایت از فرزندآوری زوج های نابارور در راه است که پوشش ۷۰ درصدی بیمه ها و پرداخت دو سوم هزینه اولین IVF در مراکز دانشگاهی از آن جمله است.

سلامت نیوز: رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان دکتر شریعتی گفت: برنامه های جدیدی برای حمایت از فرزندآوری زوج های نابارور در راه است که پوشش ۷۰ درصدی بیمه ها و پرداخت دو سوم هزینه اولین IVF در مراکز دانشگاهی از آن جمله است.

اشرف آل یاسین در گفت‌وگو با فارس، درباره برنامه‌های صندوق حمایتی از زوج‌های نابارور در آینده، اظهار داشت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت، صندوق حمایت از زوج‌های نابارور برنامه‌هایی را در نظر گرفته است که پس از تأمین اعتبار در آینده اجرا خواهد شد.
وی افزود: طبق این برنامه‌ها بیمه‌ها که در حال حاضر 30 درصد از هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور را پرداخت می‌کنند، در آینده این رقم را به 70 درصد افزایش خواهند داد.
این فلوشیپ نازایی ادامه داد: همچنین قرار است با ایجاد مراکز درمان ناباروری در مناطق محروم مانند زاهدان، زابل، لرستان زمینه باروری این زوج‌ها فراهم شود.
مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که صندوق حمایتی از زوج‌های نابارور در نظر گرفته است پرداخت دو سوم هزینه به مراکز دانشگاهی برای زوج‌هایی است که اولین بار IVF می‌شوند.
وی افزود: این برنامه‌ فوق‌العاده خوب است و دادن دو سوم هزینه درمانی به مراکز دانشگاهی موجب حمایت از دانشگاه‌ها می‌شود.
این جراح و متخصص زنان اظهار داشت: به روز شدن وسایل مراکز دولتی که به طور عمده دانشگاهی هستند نیز یکی دیگر از برنامه‌های صندوق حمایتی از زوج‌های نابارور است تا به این وسیله شرایط تشخیصی و درمانی آسان‌تر و به روزتر انجام شود.
رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان دکتر شریعتی گفت: وزارت بهداشت درصدد است سیستم انتقال داده‌ها را راه‌اندازی کند تا طبق آن مراکز درمان ناباروری میزان موفقیت خود را بابت هر سیکل درمانی و کارهایی که انجام می‌دهند به این سیستم اطلاع دهند.
 بین 11 تا 15 درصد زوج‌ها نابارور هستند که در حال حاضر پرداخت هزینه‌های درمانی بالا، پوشش بیمه‌ای نامناسب و عدم وجود مراکز درمان ناباروری در سطح کشور موجب عدم مراجعه  زوج‌های نابارور به این مراکز درمانی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha