دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 14787

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش 20 برابری تعداد دانشجویان و رشد 10برابری اعضای هیئت علمی دانشگاهها در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

محمد مهدی زاهدی در گفتگو با مهر با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی درحوزه علوم و تحقیقات گفت: در مقایسه جمعیت امروز دانشجویان کشور نسبت به سال 57 با رشد 20 برابری روبرو هستیم چرا که در ابتدای انقلاب ما فقط 170 هزار دانشجو داشتیم اما در حال حاضر3.5 میلیون دانشجو در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به امکان تحصیل برای دانشجویان تا مقطع دکتری در کشور گفت: در گذشته رشته‌های دانشگاهی که دانشجویان می توانستند در داخل کشور تا مقطع دکتری تحصیل کنند کمتر از انگشتان دست بود ولی امروز ما شاهد آنیم که در اغلب رشته هایی که در کشور وجود دارد، دانشجویان می توانند تا دوره دکتری ادامه تحصیل دهند.

وزیر علوم در ادامه در خصوص تولیدات علمی در کشور نسبت به سی سال پیش  نیز گفت: در گذشته تولیدات علمی ما تنها 500 مقاله بود اما در حال حاضر تنها در یک مورد ما بیش از 13 هزار تولیدات علمی داریم که از سوی دانشجویان و محققان جوان کشور ارائه شده است.

زاهدی در خصوص آمار اعضای هیئت علمی دانشگاهها نیز گفت: در اوایل انقلاب ما در دانشگاههای کشور تنها 5 هزارعضو هیئت علمی داشته ایم اما امروز با تلاش های مسئولان نظام که از همان ابتدا برای علم و دانش داشته اند  50 هزار عضو هیئت علمی در دانشگاههای کشور فعال هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به احداث دانشگاه در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در اوایل انقلاب ما تنها در چند استان بزرگ کشور دانشگاه داشتیم اما امروز شاهد آن هستیم که علاوه بر مراکز همه استانهای کشور در شهرستانها نیز دانشگاههایی برای ادامه تحصیل جوانان احداث شده است که همه این موارد به برکت انقلاب اسلامی است.

زاهدی در پایان سخنان خود گفت : جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب توانسته است در زمینه علم و فناوری به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کند که همین امر باعث شده ایران اسلامی امروز در منطقه به عنوان یک قطب بزرگ علمی شناخته شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha