چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 147870

سالمندان بعنوان قشر جدا ناپذیر جامعه نیازمند حمایت اجتماعی، بهداشتی و درمانی و . . . هستند که این مهم نیازمند نگاه جامع مسئولان است.

سلامت نیوز: سالمندان بعنوان قشر جدا ناپذیر جامعه نیازمند حمایت اجتماعی، بهداشتی و درمانی و . . . هستند که این مهم نیازمند نگاه جامع مسئولان است.

معصومه سید علی دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری سالمندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: جلب مشارکت سالمندان و توانمندسازی آنها باعث ارتقاء سطح سلامت جسمی، روحی – روانی و اجتماعی می‌شود و این مهم نیازمند تدوین بسته‌های حمایت سالمندی با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی، شهرداری‌ها و . . . است. 

وی در ادامه گفت: آمار جمعیتی ایران بیانگر کاهش آثار جمعیت و همچنین در نسل جدید و افزایش تعداد سالخوردگان است که با بررسی این آمارها باید طراحی بسته‌های حمایتی از سالمندان را بزودی به جامعه مسئولین و همچنین به جامعه معرفی کنیم. 

وی گفت: نسل سالمند با کوله باری از تجربه می‌توانند در تسریع رسیدن به کارشناسان جامعه امروز نیز مشاوره دهند و نباید براحتی از پتانسیل‌های فکری آنها گذشت.


سید علی اظهار داشت: به گفته رئیس موسسه مطالعات و پژوهشهای جمعیت آسیا و اقیانوسیه ایران در مرحله فوق سالمندی تا 30 سال آینده قرار دارد و این مهم نیازمند نگاه جامع مسئولین است. 

وی گفت: مرکز ملی سالمندی به نشانی www.snce.ir با معرفی اهداف شورای سالمندی و همچنین ارائه اطلاعات جامع و کامل مراکز حمایتی و توانبخشی در کمک به سالمندان کشور مسمر ثمر واقع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha