معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان نسبت به فعالیت پالایشگاه اصفهان و ورود روزانه یك هزار تن سولفور به آب و هوای شهر هشدار داد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از فارس، صمصام شریعت اسكان صنایع و نیروگاه را در شهر اصفهان از چالش‌های مهم این شهر برشمرد و گفت: نیروگاه اصفهان با وارد كردن روزانه یك هزار تن سولفور در آب و هوای این شهر به مراتب خطرناك‌تر از انفجار بمب فسفری است كه لازم است برای رفع این مسئله چاره‌اندیشی شود.
وی در مورد تبعات زیست محیطی این اتفاق هشدار داد.
پیش از این نیز مسئولان شهری اصفهان بارها پیرامون مشكلات زیست محیطی فعالیت پالایشگاه اصفهان هشدار داده‌اند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز توسعه بی‌رویه پالایشگاه را برای این شهر خطرناك دانست و نسبت به عوارض منفی این توسعه هشدار داد.
عباس حاج رسولیها با بیان اینكه توسعه پالایشگاه به صلاح شهر اصفهان نیست، گفت: با توجه به اینكه جلوگیری از این توسعه در اختیار مدیریت شهر اصفهان نیست، از مسئولان استان و نمایندگان شهر اصفهان در مجلس و مدیران مرتبط با مباحث زیست محیطی می‌خواهیم این قضیه را به صورت جدی پیگیری كنند.
وی با اشاره به آلودگی موجود هوای شهر اصفهان، توسعه پالایشگاه را باعث ترویج آلودگی‌های پنهان، مرگ و میر زودرس و شیوع انواع بیماری‌ها دانست و از كمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان خواست بررسی این موضوع را در دستور كار خود قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha