معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کاهش هزینه های پرداختی بیماران صعب العلاج در دستور کار امسال این وزارتخانه است.

سلامت نیوز: معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کاهش هزینه های پرداختی بیماران صعب العلاج در دستور کار امسال این وزارتخانه است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، طاهر موهبتی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری خراسان جنوبی در بیرجند با بیان این که تامین سلامت اولویت وزارت بهداشت است، افزود: به تاکید رهبر معظم انقلاب بیمار جز درد بیماری نباید دردی دیگر داشته باشد که با اجرای طرح تحول سلامت درپی تحقق این خواسته معظم له هستیم.

وی ادامه داد: مهمترین ماموریت ما در حوزه سلامت پیشگیری است که در این راستا تاکنون اقدامات خوبی در وزارت بهداشت انجام شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اجرای طرح بیمه سلامت در کشور گفت: در قالب این طرح تاکنون هشت میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

موهبتی بیان کرد: در اجرای طرح تحول سلامت شاهد کاهش پرداختی هزینه های درمان از 38 درصد به 6 درصد در شهرها و سه درصد در روستاها بوده ایم.

وی گفت: در سال جاری کاهش هزینه های پرداختی بیماران صعب العلاج در دستور کار قرار گرفته و در قالب اجرای طرح تحول سلامت 100 درصد ارجاع بیماران به خارج از مراکز بهداشتی به سه درصد کاهش یافته است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که سال گذشته 400 هزار نوزاد در زایمان طبیعی در کشور متولد شدند، افزود: آمار زایمان های سزارین در کشورمان بالاست که باید به 35 درصد کاهش یابد.

موهبتی از راه اندازی 14 مورد اورژانس هوایی در کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: براساس نظر سنجی ها رضایت مردم از طرح تحول سلامت بسیار بالا بوده است که بیشترین رضایت مردم به تیم درمان باز می گردد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نیز در این جلسه تعداد افراد زیر پوشش کمیته امداد استان را 95 هزار و 500 نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد 70 هزار نفر مستمری بگیر و بقیه افراد تک خدمتی هستند.
سید جواد رضوی با بیان این که این نهاد سال گذشته 2 هراز فرصت شغلی را تعهد کرده بود، افزود: در این مدت بیش از 2 هزار و 250 فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شده است.
وی افزود: در این مدت همچنین بیش از 28 هزار مورد نظارت از طرح های اشتغال زایی اجرا شده توسط کمیته امداد به عمل آمده است.
وی از بافت 13 هزار و 660 متر مربع فرش دستباف توسط مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی در سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش این متراژ فرش بافته شده بیش از 6 میلیارد و 600 میلیون تومان است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: امسال ایجاد اشتغال از طریق تراش سنگ با توجه به ظرفیت استان در دستور کار قرار گرفته است.
رضوی با بیان این که در حال حاضر 11 هزار و 500 دانش آموز و بیش از 2 هزار و 500 دانشجو از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند، افزود: در سال گذشته مردم خراسان جنوبی 23 میلیاردو 600 میلیون تومان به کمیته امداد کمک کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه 35 درصد رشد داشته است.
وی با انتقاد از اسراف در مراسم روز برات در خراسان جنوبی (مردم خراسان جنوبی روزهای سیزدم چهاردم و پانزدهم ماه شعبان را روز برات می نامند) گفت: با فرهنگ سازی باید از اسراف و هزینه کرد غیر موثر مردم در این روز پرهیز و هزینه ها را ساماندهی کرد.
مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر مددجویان روستایی کمیته امداد در 16 هزار واحد غیرمقاوم زندگی می کنند، افزود: اکنون 850 نوعروس تحت پوشش کمیته امداد در نوبت دریافت جهیزیه هستند.
رضوی در پایان نرخ طلاق در میان نوعروسان کمیته امداد را کمتر از یک درصد عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha