چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶

یک کارشناس اجتماعی گفت: اعتیاد یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی است که سلامت فرد و نظام اجتماعی را به مخاطره انداخته و موجب انحطاط روانی و اخلاقی افراد می‌شود.

سلامت نیوزیک کارشناس اجتماعی گفت: اعتیاد یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی است که سلامت فرد و نظام اجتماعی را به مخاطره انداخته و موجب انحطاط روانی و اخلاقی افراد می‌شود.

مهرداد هوشمند در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر سن مصرف مواد مخدر به دلایل گوناگون در جامعه کاهش یافته و این امر نگرانی‌هایی را برای خانواده‌ها و جامعه ایجاد کرده است.
وی افزود: بنابراین مقابله با این پدیده شوم همکاری دستگاه‌های مختلف دولتی و سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت بیشتر مردم را می‌طلبد و هر گونه کم‌توجهی و سهل‌انگاری در این زمینه می‌تواند آسیب‌ها و عوارض اجتماعی و فردی گوناگونی را برای جامعه و خانواده‌ها به دنبال داشته باشد.
هوشمند اظهار کرد: مصرف مواد مخدر تهدیدی جدی برای جامعه است و همه افراد مختلف جامعه و خانواده‌ها در معرض آسیب‌ها و عوارض ناشی از آن هستند بنابراین کمتر خانواده‌ای می‌تواند ادعا کند که از خطرات و آسیب‌های اعتیاد مصون است پس همه افراد و خانواده‌ها باید این تهدید را جدی بگیرند و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.
وی تصریح کرد: مصرف مواد مخدر در جامعه به عنوان یکی از تهدیدات اصلی و مهم مطرح است و ضرورت دارد تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مردمی با تمام امکانات و ظرفیت‌ها و احساس مسئولیت بیشتر برای مبارزه با این معضل اجتماعی بسیج شوند و اعتیاد را یک تهدید جدی و همگانی بدانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha