چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کرمانشاه از موازی‌کاری و نبود وحدت رویه برای ساماندهی کودکان کار انتقاد کرد و گفت: دود این شرایط در نهایت به چشم کودکان کار می‌رود که در معرض بسیاری از آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

سلامت نیوزمعاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کرمانشاه از موازی‌کاری و نبود وحدت رویه برای ساماندهی کودکان کار انتقاد کرد و گفت: دود این شرایط در نهایت به چشم کودکان کار می‌رود که در معرض بسیاری از آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام منان امینی در گفت‌وگو با  ایسنا ، اظهار کرد: معضل کودکان کار تنها مختص به شهر کرمانشاه و یا حتی کشور ما نیست، بلکه در تمام دنیا وجود دارد، اما ما عادت داریم مسائل را بزرگنمایی کنیم.
وی ادامه داد: در نقاط دیگر ساماندهی کودکان کار و توانمندسازی آنها به خوبی انجام می‌شود، اما در کرمانشاه متولی خاصی برای این کار و وحدت رویه در خصوص آن وجود ندارد.
به گفته این مسئول دستگاه‌ها برای ساماندهی کودکان کار باید از موازی‌کاری پرهیز کنند تا اعتباراتی که برای این کار مصرف می‌شود به هدر نرود.
امینی خواستار تعیین یک متولی مشخص برای ساماندهی کودکان کار کرمانشاه شد.
وی با بیان اینکه در فصل تابستان که ایام درس و مدرسه تمام می‌شود شاهد افزایش کودکان کار هستیم، افزود: جمع‌آوری و ساماندهی این کودکان در فصل تابستان با جدیت دنبال می‌شود.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: بعد از جمع‌آوری این کودکان از آنها آمارگیری می‌شود تا اطلاعات فردی و خانوادگی آنها مشخص شود که آیا برای فرد خاصی کار می‌کنند و یا به دلیل فقر خانواده به این کار روی آوردند، آیا والدین آنها از کاری که می‌کنند باخبرند، پدر و مادر دارند و سالم هستند و ...
امینی توانمندسازی را از مهمترین برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کودکان کار دانست و ادامه داد: این کار با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان با جدیت پیگیری می‌شود.
وی افزود: اگرچه ساماندهی کودکان کار نیازمند همکاری بخش‌های مختلف است، اما این همکاری باید با محور یک متولی خاص باشد، در غیر این‌صورت کار با موفقیت پیش نمی‌رود و دود آن نه تنها به چشم کودکان کار بلکه به چشم تمام جامعه خواهد رفت.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کرمانشاه معتقد است: این کودکان در معرض بسیاری از آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.
امینی در پایان با اشاره به اینکه اکثر کودکان کار کرمانشاه را پسرها تشکیل می‌دهند، اظهارکرد: هرچقدر فقر و بیکاری در جامعه بیشتر باشد معضلات این چنینی هم بیشتر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha