چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: 147885

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور از کمبود پزشک متخصص در مراکز پزشکی قانونی کشور خبرداد.

سلامت نیوزرییس سازمان پزشکی قانونی کشور از کمبود پزشک متخصص در مراکز پزشکی قانونی کشور خبرداد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  ایسنا ، دکتر احمد شجاعی در حاشیه کنگره بین المللی خون یاسوج و در جمع خبرنگاران افزود: پایین بودن حقوق و مزایا، استخدام و جذب پزشکان در مراکز درمانی پزشکی قانونی کشور را کاهش داده است.
وی بیان کرد: افزایش حقوق پزشکان در قالب طرح تحول سلامت مشمول پرشکان مراکز پزشکی قانونی نشد و این امر باعث شد که این سازمان با مشکل جذب و کمبود پزشک مواجه باشد.
رییس سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 50 مرکز پزشکی قانونی به دلیل کمبود پزشک در معرض تعطیلی قرار گرفت.
دکتر شجاعی تصریح کرد: امسال مجوز استخدام 50پزشک برای مراکز پزشکی قانونی اخذ شده است و قولهایی داده شده که بتوانیم تعدادی دیگر پزشک جذب کنیم.
وی از افزایش سالانه پرونده های تخلف پزشکی در مراکز پزشکی قانونی خبر داد و عنوان کرد: بیشترین پرونده ها و شکایت های مردمی از پزشکان در چهار رشته جراحی پلاستیک، زنان و زایمان، دندانپزشکی و ارتوپدی است.
رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با یبان اینکه 700 پزشک عمومی و متخصص در 350 مرکز پزشکی قانونی کشور فعالیت دارد، ادامه داد: جذب پزشک بویژه پزشکان متخصص در این سازمان برای ارایه خدمات بهتر به مردم نیازمند حمایت بیشتر است.
شجاعی اضافه کرد: همایش سراسری مسئولان و روسای مراکز پزشکی قانونی کشور در روزهای هشتم و نهم خرداد امسال در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha