رییس اتحادیه آرایشگران مردانه ضمن اعلام شرط انجام سولاریوم در آرایشگاه‌ها، ‌از پلمب آرایشگاه‌های مردانه‌ای كه در واحد‌های مسكونی مستقر بودند و زنان را اصلاح می‌كردند، خبر داد.

سلامت نیوز: رییس اتحادیه آرایشگران مردانه ضمن اعلام شرط انجام سولاریوم در آرایشگاه‌ها، ‌از پلمب آرایشگاه‌های مردانه‌ای كه در واحد‌های مسكونی مستقر بودند و زنان را اصلاح می‌كردند، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مصطفی گواهی گفت: آرایشگرانی كه در واحد‌های مسكونی فعالیت می‌كنند كاملا غیرقانونی و بدون مجوز هستند ولی فعالیت آنها در اماكن اداری - تجاری مشكلی ندارد. وی افزود: یكی از معضلات مهم این است كه حدود صنفی برای تاسیس واحدهای صنفی در محله‌های مختلف برداشته شده و در هرمحله‌ای به تعداد مختلف می‌توان آرایشگاه تاسیس كرد.

رییس اتحادیه آرایشگران مردانه ادامه داد: با توجه به این موضوع كسانی كه به صورت ناشیانه وارد این صنف شده‌اند و غیرقانونی كار می‌كنند، برای درآمدزایی از مدل‌های موی غربی یا تخلفاتی مثل فروش مواد مخدر و مشروبات الكی برای درآمدزایی استفاده می‌كنند كه مواردی را شاهد بودیم و بلافاصله با آنها برخورد كردیم. وی تاكید كرد: به آرایشگرانی كه مدل‌های موی نامتعارف كه در شأن و شخصیت ایرانیان نیست ارایه می‌دهند، در مرحله‌ اول اخطار می‌دهیم و در مرحله دوم واحد صنفی مربوطه را پلمب خواهیم كرد.

گواهی گفت: نرخ اصلاح موی این آرایشگاه‌ها بدون شست‌وشو ٣٠ هزار تومان است كه این تعرفه در آرایشگاه‌های درجه اول ١٥ هزار تومان، درجه دو مبلغ ١٢ هزار تومان و درجه سه ١٠ هزار تومان است و كلیه‌ خدمات دیگر با توافقات طرفین خواهد بود. گواهی در بخشی از سخنان خود تاكید كرد: برای خالكوبی و تاتو باید از وزارت بهداشت مجوز گرفته شود و سولاریوم نیز باید زیرنظر پزشك انجام شود. به شرطی آرایشگاه‌ها می‌توانند این سرویس را ارایه دهند كه اتاق مخصوص در آرایشگاه داشته باشند و مجوز مربوطه را نیز از وزارت بهداشت دریافت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha