پژوهشگران موفق به تولید كرم جدیدی شده‌اند كه ویروس تبخال را ناتوان می‌كند.

پژوهشگران می‌گویند؛ كرم جدید می‌تواند به مدت یك هفته از بروز عفونت تب خال جلوگیری كند. این تولید گامی بزرگ در جهت حفاظت از زنان در برابر عفونت تب خال تناسلی است كه به عنوان یك بیماری مقاربتی شناخته شده است.

این كرم از نوع جدید درمان موسوم «میانجی RNA» استفاده می‌كند تا ژنهای فعال كننده عفونت تب خال را از كار بیاندازد.

به گفته محققان؛ ‌ویروس تبخال از این ژنها برای حمله به سلولهای سالم بدن استفاده می‌كند. به گفته «دبورا پالی سر» پژوهشگر دانشكده پزشكی هاروارد در بوستون و كالج آلبرت انیشتین در نیویورك به همراه دستیارانش با همكاری شركت داروسازی آلنی لام در ماساچوست موفق به تولید این كرم شده‌اند.

این پژوهشگران می‌گویند؛ كرم جدید از موشهای آزمایشگاهی در برابر ویروس تب خال نوع Simplex2 محافظت می‌كند. این ویروس باعث بروز تب خالهای تناسلی می‌شود.

آمار سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد كه در حال حاضر 536 میلیون نفر در سراسر جهان آلوده به ویروس تب خال تناسلی هستند. این عفونت دردناك و علاج ناپذیر بوده و بشدت مسری و واگیردار است و می‌تواند منجر به مرگ نوزدان شود.

ویروسهای تب خال مستقیما با سلولهای عصبی در ارتباط هستند. به گفته متخصصان،‌ پماد آسیلكوویر و داروی دیگر از این گروه می‌توانند علائم بیماری را سركوب كنند و در حال حاضر هم به صورت پماد و هم به صورت قرص در بازار موجود هستند اما این داروها تاثیری در پیشگیری از بروز عفونت ندارند.

به گزارش سلامت نیوز، مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا نیز اعلام كرده است كه از هر پنج آمریكایی تقریبا یك نفر مبتلا به تب خال تناسلی است و با توجه به این آمار امر پیشگیری و جلوگیری از انتشار عفونت بسیار حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha